חדשות הארץמבזקים

ארבעה חטופים הוחזרו בחיים במבצע נועז בלב עזה – כל הפרטים

היום (שבת) יצא אל הפועל מבצע נועז והירואי במיוחד של צה"ל, שב"כ וכוחות מיוחדים של משטרת ישראל (ימ"מ) שבו חולצו בהצלחה ארבעה ישראלים שנחטפו על ידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ממסיבת הנובה. החטופים, נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, הוחזרו בחיים לאחר מבצע שנוהל על ידי מאות לוחמים.

פרטי המבצע
החטופים חולצו משני אתרים שונים בנוסיראת. נועה ארגמני הוחזקה באחד מהם, בעוד אלמוג מאיר ג'אן, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו הוחזקו באתר השני. המבנים בהם הוחזקו החטופים היו סמוכים זה לזה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפקודה לפעולה ניתנה בשעה 11:00 בבוקר, והכוחות החלו בפשיטה על המבנים, אשר היו מוגנים על ידי מאות מחבלי חמאס. המבצע כלל תקיפות חריגות מהים, מהאוויר ומהיבשה, שהבטיחו את שלומם של החטופים והכוחות הפועלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט אישרו להוציא אל הפועל את תכנית המבצע ביום חמישי בערב. בדיון זה הציגו הרמטכ"ל הלוי וראש השב"כ בר את המבצע בפרטי פרטים, את האפשרויות, הסיכונים והמשמעויות, וכאמור המבצע אושר.

ראש הממשלה הגיע הבוקר לחפ"ק של השב"כ, ממנו נוהל המבצע, ועקב אחר התנהלותו יחד עם שר הביטחון גלנט, ראש המל"ל הנגבי, ראש השב"כ בר, מזכירו הצבאי האלוף גופמן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב שבתאי.

אבטחת החטופים והפינוי
הכוחות הצליחו לאבטח את החטופים ולפנותם בבטחה לנקודת חילוץ, שם המתינו מסוקים שהעבירו אותם לבתי החולים. מצבם הרפואי של כל החטופים תקין, והם עוברים בדיקות רפואיות ומתאחדים עם משפחותיהם.

פרטים נוספים על המבצע
במהלך המבצע, לוחם ימ"מ נפצע קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. המבצע נוהל בהובלת הרמטכ"ל וראש השב"כ, שתכננו אותו במשך שבועות ארוכים, תוך איסוף מודיעין מדויק שאפשר את הפעולה המורכבת.

אישור המבצע בלשכת שר הביטחון, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה והאלוף (במיל׳) ניצן אלון
אישור המבצע בלשכת שר הביטחון, יחד עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש אמ״ן האלוף אהרון חליוה והאלוף (במיל׳) ניצן אלון

המודיעין והפעולות המקדימות
בשבועות האחרונים התגבשה הערכה בשב"כ על הימצאותם של החטופים בשני מוקדים במחנה הפליטים נוסיראת. בעזרת הרחבת המודיעין, הבינו בשב"כ כי ארבעת החטופים מוחזקים בשני מבנים שונים במחנה הפליטים, והחלו לתכנן פעולת חילוץ הכרוכה בסיכון גדול. הכוחות הלוחמים חדרו לעומק השטח תוך סיכון אדיר על מנת לבצע פעולות לאיסוף מודיעין. במהלך המבצע, הכוחות השיגו את המודיעין שאפשר לתכנן את הפעולה בצורה מדויקת ומעמיקה.

חמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ אשר ממנו נוהל המבצע.
חמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ אשר ממנו נוהל המבצע. צילום: תקשורת שב"כ

הביצוע בפועל
המבצע תוכן ואושר שלוש פעמים ובוטל בשל תנאים מבצעיים, אך הבוקר בשעה 11:00 ניתנה פקודת הפעולה, והכוחות פשטו על המבנים תוך חילופי אש כבדים. חרף הצפיפות הרבה במרחב האורבני וריבוי המחבלים במקום, הצליחו הכוחות לתרגם את המודיעין לפעולה מדויקת. החטופים הועברו למסוק צה"ל שנחת בחוף עזה ומשם הועברו לבית החולים שיבא.

סיכום המבצע
במהלך המבצע נהרגו למעלה מ-30 מחבלים על ידי לוחמי ימ"מ ושב"כ בסיוע סיירת גבעתי, כוחות שריון ומסוקי קרב של חיל האוויר. החטופים הוחזרו בחיים ובשלום למשפחותיהם, והמבצע נחשב להצלחה גדולה בזכות תכנון מדויק ושיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים.

ראש הממשלה נתניהו בחמ"ל, דקות לפני הביצוע

בתום המבצע, כאשר נמסר כי כל ארבעת החטופים חולצו משביים והגיעו לארץ בשלום, הודה רה"מ לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לר' השב"כ ולצוות שניהל את המבצע.

ראש הממשלה נתניהו אמר: "כל העם מצדיע לכם וללוחמים הנועזים שסיכנו היום את חייהם על מנת להציל חיים. גם הפעם הוכחתם שישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה שאינם יודעים גבולות, כדי להביא הביתה את חטופינו. אנו מחויבים לעשות זאת גם בהמשך. לא נרפה עד שנשלים את המשימה ונשיב את כל חטופינו הביתה – החיים והחללים כאחד".

ראש הממשלה נתניהו בחמ"ל, דקות לפני הביצוע
ראש הממשלה נתניהו בחמ"ל, דקות לפני הביצוע. צילום: תקשורת שב"כ

3 תגובות

  1. כל הכבוד לצהייל אלופים השם ישמור אותכם אמן ואמן גיבורי ישראל

Back to top button