מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה עצרה 10 מפגינים בחשד להפרת סדר בת״א

הערב (שבת) משטרת ישראל נערכה בכוחות גדולים לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, במסגרת מחאה מתוכננת.

משטרת ישראל אישרה את הבקשה לקיום המחאה הערב, בהתאם לתנאים שנקבעו עם המארגנים. לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן וצומת עזריאלי במטרה לאפשר איזון בין חופש המחאה באופן לגיטימי, לבין חופש התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרה.

למרות האישור שניתן ובשיח עם המארגנים לגבי מתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי, החלו לצעוד לכוון רחוב קפלן ולהפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש וליצור עימותים מיותרים עם השוטרים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שרוב המוחים התפזרו באופן טבעי ולאור הפרות הסדר של קומץ מפגינים, המשטרה נאלצה להכריז על הפגנה בלתי חוקית וביצעה שימוש באמצעי הפס"ד לפיזור ההפגנה. במהלך פיזור מפירי הסדר, המשטרה עצרה 10 מפגינים.

ממשטרת ישראל מסרו כי ״למרות הסכנות הכרוכות בהדלקת מדורות, מפירי הסדר עוברים על החוק ומסכנים את עצמם ואת כלל המשתתפים. אנו קוראים למפגינים לנהוג באחריות ולא להפר את הסדר. אנו רואים בחומרה את הפרות הסדר, הגורמות למשטרה להפנות כוחות שעוסקים במשימות אבטחה ושמירה על בטחון הציבור. נפעל באפס סובלנות כלפי מי שיפר את הסדר ולא ישמע להוראות השוטרים.״

עוד הוסיפו כי ״משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור.״

Back to top button