חדשות חוץמבזקים

הניו יורק טיימס: ארה"ב ובריטניה סיפקו מידע שסייע לחילוץ החטופים

לפי דיווח בניו יורק טיימס, ארצות הברית ובריטניה סייעו באופן משמעותי בהצלחת מבצע החילוץ היום (שבת) במחנה נוסיראת. כוחות המודיעין האמריקנים והבריטים, הממוקמים בישראל מאז פרוץ העימות, איספו ועיבדו מידע מכריע לגבי מיקומם של החטופים בשטח הרצועה.

על פי הדיווח, הפנטגון וסוכנות הביון המרכזית (CIA) אספו נתונים באמצעות טיסות מזל"טים מעל עזה וגם יירוט תקשורת של חמאס. מידע זה איפשר זיהוי אפשרי של המיקום שבו הוחזקו ארבעת החטופים. בנוסף, ניתן סיוע מודיעיני גם לאיתור מיקומם של בכירי חמאס.

גורמים אמריקנים אמרו כי המטרה העיקרית של המאמצים המודיעינים הייתה לקדם חילוץ של כלל החטופים ופגיעה בהנהגת ארגון הטרור, במטרה להביא להסכמה להפסקת אש מצד ישראל. מלבד המודיעין השוטף, דווח כי צוות מומחים אמריקני הגיע ארצה לייעץ לצה"ל בנוגע לביצוע מבצע החילוץ. עם זאת, הודגש כי הצוותים הזרים לא לקחו חלק בתכנון או בביצוע המשימה עצמה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא ביידן ברך על חילוץ החטופים הישראלים והבטיח להמשיך לפעול לשחרורם של יתר הבני ערובה ולהשגת הפסקת אש יציבה. גם יועצו לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, שיבח את שירותי הביטחון הישראלים על המבצע המוצלח ואמר כי ארצות הברית תומכת במאמצי המשא ומתן או בכל צעד נדרש לשחרור כלל החטופים הנותרים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
ארכיון. צילום: הבית הלבן

Back to top button