צרכנות

מתי מומלץ להחליף שתלים ?

קרדיט תמונה FREEPIK

 

הם יכולים להיות איתך עשור ואפילו יותר, אבל לפעמים מגיע הזמן להחליף אותם בחדשים. שתלים איכותיים אומנם מיועדים לשימוש ארוך טווח אבל בנסיבות מסוימות, אישיות או בריאותיות, כדאי לשקול להחליף אותם בשתלים חדשים. זאת אינה החלטה פשוטה, וכדי לבחור נכון מומלץ להתייעץ עם פלסטיקאי מומחה בתחום.
הנה כמה נקודות למחשבה בתור התחלה.

סיבות רפואיות להחלפת שתלים

לאורך השנים השתלים מרגישים לעיתים כחלק בלתי נפרד מהגוף. אך גם כאשר הניתוח בוצע לשביעות רצונה של האישה ייתכנו בהמשך סיבוכים הדורשים טיפול. בין היתר, החלפת שתלים עשויה להידרש בנסיבות הבאות:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • התקשות הקופסית: מצב מסוג זה נפוץ בשתלים הישנים יותר, כאשר החזה מרגיש קשה ולא טבעי וגם המראה שלו נראה נוקשה. מצב זה מתרחש מכיוון שמערכת החיסון מגיבה לשתל ויוצרת סביבו רקמת חיבור (מוכרת גם בשם "קופסית") עוטפת במטרה לבודד אותו. במקרה זה חשוב מאוד לפנות לרופא המטפל.
  • קרע בשתלים ודליפה: כמו כל חומר אחר גם שתלים חשופים לבלאי, וככל שהשתל ישן יותר כך הסיכוי לקרע גדול יותר. על פי הנתונים הסטטיסטיים, אחרי כ-10 שנים 10% מהשתלים ידלפו וכעבור 20 שנה כבר 20% מהשתלים ידלפו. כדי לוודא את תקינות השתל חשוב לבצע בדיקות תקופתיות בהתאם להוראות הרופא המטפל ולהחליף את השתל בעת הצורך.

שינוי במצב האישי ובצרכים האישיים

שינוי הוא חלק טבעי בחיים. ומה שהתאים לנו בגיל 20 לא בהכרח יתאים לאופי שלנו ולחיים שלנו בגיל 40. ייתכן כי לפני עשר שנים בחרנו שתל בנפח מסוים ובצורה מסוימת אך בשלב זה של החיים ייתכן כי יידרש לנו שתל מסוג אחר.

גם הגוף שלנו עובר שינויים עם הזמן, וחזה עם שתלים שנראה זקוף ומרשים בגיל 20 או 30 אולי זקוק, בגיל מבוגר יותר, לטיפול נוסף לשם הצערת המראה והתאמת השתלים על פי הרצונות והצרכים החדשים. במקרים אלו אפשר למשל לשלב ניתוח הרמת חזה עם שתלים חדשים שיאפשרו ליצור מראה צעיר יותר.

אי שביעות רצון מתוצאות ניתוח קודם

יש מקרים בהם אנחנו בטוחות בבחירת השתל ועוברות את תהליך הגדלת החזה בהצלחה. אלא שאז, בסיומה של תקופת ההחלמה, או בשלב מאוחר יותר, אנחנו מבינות שזה לא בדיוק מה שרצינו או מה שחשבנו, גם אם הניתוח הצליח.

במקרים אלו, אין סיבה להישאר שנים ארוכות עם שתל שאינו מתאים ומומלץ לפנות לרופא המטפל, לבחון שוב את הציפיות והצרכים ולבחור בשתל ובטיפול ההולמים את הרצונות והמטרות האישיים.

Back to top button