חדשות הארץכלכלה

השרה גמליאל הורתה לגבש תכנית השקעה רב-שנתית לתעשיית ההייטק

שרת החדשנות המדע והטכנולוגיה גילה גמליאל כינסה היום (ראשון) את ועדת השרים לחדשנות, מדע וטכנולוגיה בראשותה, לדיון חירום בו הוצגו עיקרי הדו"ח השנתי של רשות החדשנות על ההיי-טק הישראלי. השרה הורתה לרשות לחדשנות לגבש תוך שבועיים תוכנית השקעה רב-שנתית לתעשיית ההייטק ולהתוות אסטרטגיה ארוכת טווח לשימור עליונותה של ישראל. בדיון בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת, שר החקלאות אבי דיכטר, השר לנגב והגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר, נציגי משרד האוצר וראש המועצה הלאומית לכלכלה ויועץ כלכלי לראש הממשלה אבי שמחון, ובכירי חברות הייטק ציינו המשתתפים את חשיבות העלאת הנושא לסדר היום הלאומי ואת הצורך ביצירת אופק ,יציבות וודאות למשקיעים בהייטק.

השרה גמליאל אמרה: ״ההייטק הוא קטר הצמיחה של המשק, וחשיבותו לכלכלה הישראלית אקוטית ומהווה מנוע צמיחה מרכזי ובולם זעזועים בעתות משבר. עם כניסתי לתפקידי הצבתי יעד מרכזי של גיבוש תוכנית רב שנתית לפיתוח ענף ההייטק הישראלי והבטחת עליונותה המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל שהינה בסיס הכרחי לכלכלה איתנה ולביטחון לאומי".

בהתייחס לנתוני הדו"ח השנתי המצביעים על התלות הגדולה שפיתח המשק הישראלי בתעשיית ההייטק הישראלית -תלות שהעמיקה בחודשי המלחמה, ציינה השרה את החשיבות בהתוויית יעדים ברורים לביצוע ועמידה באתגרים תוך שיפור המדדים השונים. הצעדים האסטרטגיים העיקריים שתוביל השרה ויוגשו לבקשתה על ידי רשות החדשנות בתוך כשבועיים, יכללו בין היתר הקצאת תקציבים ייעודיים להתמודדות עם השלכות המלחמה כגון חרמות משקיעים, נטייה להעתקת חברות/ עובדים לחו"ל ועלייה באנטישמיות המקשה על גיוס הון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד בדיון, השרה הדגישה את הצורך בהגדלה משמעותית של תקציב ההשקעות הממשלתי השנתי בהייטק והתאמתו לגידול השוטף בתקציב המדינה מעבר לתקציב התוספתי שניתן השנה ויצירת מנגנונים חדשים לעידוד השקעות של גופים מוסדיים ישראליים בחברות היי-טק מקומיות: ״כל שקל המושקע בהייטק הינו השקעה אסטרטגית המניבה תשואה משמעותית לכלכה ולחברה הישראלית. השקעה בתשתיות מעבדות, מחקר והון אנושי, יאפשרו להייטק הישראלי להיות תחרותי ומוביל גם בטווח הבינוני והארוך."

גילה גמליאל- דיון על הייטק
צילום: דוברות ותקשורת משרד החדשנות, מדע וטכנולוגיה

תגובה אחת

Back to top button