מבזקיםצבא וביטחון

תושבי גבעת מעוז אסתר: "התעוררנו הבוקר למראות קשים של הרס וחורבן"

כ-400 שוטרים מלווים בפקחי המנהל האזרחי וכלים כבדים פשטו הבוקר (שני) על גבעת מעוז אסתר בבנימין, והחלו בהרס מטע עצי פרי בגבעה אותו נטע אהוביה סנדק יחד עם תושבים נוספים בגבעה לפני כ5 שנים, שכלל את עקירת כלל העצים במטע והרס הגידור הסובב אותו.

במהלך האירוע נפרסו כוחות גדולים של משטרה ברחבי הישוב כוכב השחר הסמוך כדי למנוע את הגעתם למקום של תושבים רבים שביקשו למחות כנגד ההרס. במקביל, הוטל צו שטח צבאי סגור על האזור ושוטרים הוצבו בשער הישוב ומנעו כל כניסה של אזרחים לתחומי כוכב השחר והגבעות הסמוכות. תושב אחד שמחה כנגד ההרס, נעצר.

ההרס הבוקר מגיע לאחר שהמדינה הודיעה לבג"ץ במסגרת עתירה שהגישו ערבים מכפר המרצחים מאלכ הסמוך, כי תבצע עקירה של המטע בתוך 180 יום בכפוף לשיקולים המבצעיים. תשובת המדינה שהוגשה מטעם סמוטריץ' שהתחייב לבצע הרס אפילו לפני שניתן פסק דין בנושא, עוררה ביקורת רבה מצד התושבים שתהו האם בעיני המדינה הרס מטע עצי פרי בהתיישבות קודם בשיקולים המבצעיים למאבק בטרור ובהשתלטות הערבית ביו"ש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות הביקורת ניסה סמוטריץ' למנוע את ההרס, אולם זה כאמור בוצע בסופו של דבר היום – כחודשיים לאחר תום 180 הימים בהם התחייבה המדינה להרוס את המטע. בגבעה הודו הבוקר לסמוטריץ' על מאמציו למניעת ההרס, אך באותה נשימה מתחו ביקורת חריפה על עצם הצהרתו לבג"ץ כי יבצע הרס בהתיישבות ועל הקצאת כוחות הענק בעיצומה של המלחמה.

"התעוררנו הבוקר למראות קשים של הרס וחורבן", אמרו הבוקר בגבעת מעוז אסתר. "מאות שוטרים לבושי שחורים צועדים להם בטורים אל הגבעה רק כדי לעקור מטע עצי פרי שניטע לפני 5 שנים בידי אהוביה סנדק ונערים נוספים שהיו מגרעין ההקמה של הגבעה. הקריאה "הרצחת וגם ירשת?!" מהדהדת כאן הבוקר מכל פינה. העובדה שבעיצומה של מלחמה בכל הזירות מופנים עדיין כוחות ענק לפגיעה בהתיישבות מראה על איבוד כיוון מוחלט של מדינת ישראל".

בגבעה הוסיפו ואמרו: "אנו מודים לסמוטריץ' על מאמציו למניעת ההרס, אך יחד עם זאת לא ניתן להשלים עם המציאות בה תחת אחריותו מוגשות תשובות לבג"ץ המצהירות כי משרדו יבצע פעולות עקירה כנגד יהודים, והרס כזה מתרחש תחת ממשלת הימין. ההרס הבוקר הוא אות קלון וכתם בל יימחה על שרי הימין שמיישמים מדיניות הפוכה מזו שלשמה נבחרו".

למרות הכל, אנו נמשיך וניאחז בקרקע ופעולות ההרס וההתנכלות רק יעמיקו את אחיזתנו פה בארץ. המטע שנעקר היום יישתל מחדש בעז"ה כבר בימים הקרובים, ויום יבוא ואנו עוד נהנה מפירותיו", אמרו בגבעה.

מאות שוטרים בהרס מטע בגבעת מעוז אסתר בבנימין שניטע על ידי אהוביה סנדק
צילום: באדיבות המצלם
מאות שוטרים בהרס מטע בגבעת מעוז אסתר בבנימין שניטע על ידי אהוביה סנדק
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
צילום: באדיבות המצלם
אמו של אהוביה סנדק. צילום: באדיבות המצלם
אביו של אהוביה סנדק. צילום: באדיבות המצלם

Back to top button