מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק – הקלת רף ההפללה בעבירות של תמיכה בטרור

ועדת חוקה המשיכה היום (שני) להכין לקריאה ראשונה 4 הצעות חוק לתיקון חוק המאבק בטרור, שיזמו ח״כ יצחק קרויזר, ח״כ צבי ידידיה סוכות, ח״כ לימור סון הר מלך וח״כ אליהו רביבו.

הצעות החוק נועדו לתקן את עבירת ההסתה לטרור בחוק המאבק בטרור, בשני היבטים: להרחיב את העבירה שעניינה פרסום דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה או הזדהות עם מעשה טרור, כך שתחול גם על מי שמפרסם דברי שבח או אהדה ליחיד המבצע פעולת טרור של המתה. ההיבט השני- לבטל את "המבחן ההסתברותי" הנדרש כיום בעבירה.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן לנציגי הפרקליטות ומשרד המשפטים: "אתם דורשים הסתברות ספציפית ביחס לאדם ספציפי ואנחנו כח"כים מכמה מפלגות אומרים שלא הגיוני שתסתכלו על עצים ולא על היער. אנחנו לא אומרים זאת על כל מעשה טרור אלא על המתה"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המשמעות של "תהיו נוח'בות" "תעשו רצח כמו הנוח'בות" או "כל הכבוד לנוח'בות", כלפי נוער היא אותה משמעות ואותה תוצאה"

רפ"ק אודי רונן, קצין חקירות מחוז ירושלים במשטרה: "ביקשנו לבטל או לצמצם את היסוד ההסתברותי כי הוא נועל את ידינו"; "בכלים של היום אנחנו אמורים לבדוק כמה אנשים ברשת ראו, כמה נתנו לייק, שיתפו והגיבו ומה היו התגובות, אבל האדם כתב "כל הכבוד לנוח'בות. אני צריך לבדוק אם בעקבות כתיבתו נער בן 14 ילך לעשות מעשה?"

עו"ד שלומי אברמזון, ראש תחום ביטחון ותפקידים מיוחדים בפרקליטות המדינה: "אני מעריך את הרצון של הח"כים לנסות לסייע לנו להיאבק בהסתה וחושב שיש לנו מספיק כלים. יעידו על כך מאות החקירות שנפתחו ועוד מעט 200 כתבי אישום"

הצח הקלת רף ההפללה בעבירות תמיכה במחבלים או מעשי טרור 10.6.24

שמחה רוטמן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button