מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת אישרה להחיל דין רציפות על הצעת חוק הגיוס, גלנט הצביע נגד

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) להחיל דין רציפות על הצעת חוק הגיוס שעברה בקריאה ראשונה בכנסת ה-24.

62 חברי כנסת תמכו בהחלת דין הרציפות, אל מול 10 שהתנגדו, ביניהם שר הביטחון יואב גלנט. הצעת החוק תוחזר לדיון בוועדת החוץ והביטחון לצורך המשך הכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

צילום: ערוץ הכנסת

לעניין הצעת חוק שירות לאומי-אזרחי, מוצעים מספר תיקונים שנועדו להשלים את התיקון האמור לחוק שירות ביטחון בעניין שילוב תלמידי ישיבות, אשר כולל גם מסלול של שירות לאומי-אזרחי. בין היתר, מוצע להוסיף סוגי גופים נוספים שבהם ניתן יהיה לשרת, להרחיב את אפשרויות השירות בגופים ציבוריים, לקבוע מסלולים שונים לתקופות השירות ולהיקף שעות השירות השבועי הנדרש ולהגדיל את מכסת המשרתים שניתן להציב בזק"א ובאיחוד הצלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) כתב בעמוד ה-X שלו: "חוק הגיוס מגיע כעת לוועדת החוץ והביטחון. מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים מורכבים, ותפקידנו הוא לתת לה את כל התנאים לנצח. השיקול המרכזי יהיה מתן מענה אמיתי ומדויק לצרכי צה"ל ועל צרכי הביטחון של מדינת ישראל.

עוד הוסיף אדלשטיין כי "זוהי נקודת מפנה היסטורית עבור עם ישראל. זה הכרחי ואין לנו שום ברירה אחרת. כולנו צריכים צה"ל גדול, יעיל וחזק וצה"ל גדול, יעיל וחזק צריך את כולנו. נעשה זאת בצורה נקיה, עיניינית ובשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים. למען מדינת ישראל נעשה ונצליח."

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד אמר בתגובה: "אחד מרגעי החרפה הבזויים ביותר של כנסת ישראל אי פעם. בעיצומו של עוד יום קרב קשה ברצועה, ממשלת ההפקרות מעבירה חוק השתמטות וסרבנות. הכל פוליטיקה. אפס ערכים."

מהמחנה הממלכתי נמסר: "ראש הממשלה והקואליציה הוכיחו הלילה שהם חזרו ל-6.10. בזמן מלחמה, כשחיילי צה"ל נלחמים על הבית, הם נאבקים להנציח את הפטור משירות. עוד לא מאוחר להעביר מתווה רחב וכולל שיספק את צורכי הביטחון והחברה".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון ה-X שלו: "באישון לילה, בשעה שמיטב בנינו ובנותינו נלחמים בשדה הקרב, ממשלת ישראל עשתה צעד נוסף בדרך לחוק השתמטות שמהווה פגיעה קשה בחיילי צה״ל ומשרתי המילואים ובניגוד לצרכי מערכת הביטחון – והכל לשם הישרדות פוליטית. מגיע לאזרחי ישראל הנהגה אחרת, הנהגה שתהיה ראויה להם."

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בתגובה להעברת חוק הפטור מגיוס: "חברי הכנסת מהקואליציה חילקו היום את העם למשרתים ומשתמטים. ממשלת ישראל פוגעת במזיד בבטחון המדינה. גיוס לכולם הוא צו השעה. לצה"ל חסרים חיילים וכל הנטל נופל על הסדיר והמילואימניקים. בזמן מלחמת קיום הממשלה הזו עוסקת אך ורק בשרידות אישית. בושה!"

ח"כ אפרת רייטן (עבודה) אמרה בדיון על "חוק הגיוס" כי "מדובר במהלך פוליטי, תכסיס ציני, שגובש בלית ברירה בשל מצוקה משפטית ופוליטית. הממשלה בוחרת בהליך פסול ומקוצר על פני עבודה סדורה וראויה."

מאחים לנשק נמסר: "כל ח״כ שהצביע בעד חוק ההשתמטות נושא עימו לעד אות קלון ציבורי. ממשלה שפועלת בניגוד לטובת אזרחיה נדרשת להחזיר את המנדט לעם. בסיפור הישראלי החדש אין מקום לקומבינות ותרגילים פוליטיים על חשבון הנושאים בנטל. שוויון בנטל משמעותו גיוס לכולם".

התנועה לאיכות השלטון ופורום חומת מגן לישראל מסרו: "חברי הקואליציה הוכיחו הערב כי מבחינתם השביעי לאוקטובר מעולם לא קרה. חברי הקואליציה בחרו בפוליטיקה קטנה, ביודעם כי צה"ל משווע לכוח אדם, וללא תוספת ניכרת של מתגייסים לא יוכל לעמוד במשימות המיועדות לו. ההחלטה הערב היא אות קלון על הכנסת ועל חברי הקואליציה- פוליטיקאים חסרי מצפון, בושה ויושרה, שולחים את בנותינו ובנינו לקרב, בעודם ממלטים את עצמם ואת בני משפחתם ממורא המלחמה. התנועה לאיכות השלטון, פורום חומת מגן לישראל וארגוני המחאה יחריפו את צעדי המחאה, וכבר ביום חמישי הקרוב נקיים עצרת מחאה בכיכר הבימה בתל אביב, במטרה לעצור את חוקי ההשתמטות ולהציל את ישראל!"

בנימין נתניהו
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
אריה דרעי - משה גפני
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
יאיר לפיד
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
בני גנץ - יואב קיש
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
בני גנץ - חילי טרופר
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button