מבזקיםרצועת עזה

חמאס ביצע תיקונים בהצעה להפסקת אש הכוללים "לוח זמנים חדש"

מקורות באל-ג'זירה דיווחו שהתיקונים בהצעת הפסקת האש שהעביר הערב (שלישי) ארגון הטרור חמאס למתווכות קטאר ומצרים כוללים נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מכל רצועת עזה, לרבות מעבר רפיח וציר פילדלפיה. גורם בכיר בחמאס מעריך כי נתניהו וממשלתו יסרבו להסכים לעסקה הכוללת את סיום המלחמה, שנחשב עבורו לקו אדום. לפי גורם המעורה בפרטים, תשובת חמאס כוללת לוח זמנים חדש להפסקת אש מוחלטת ולנסיגה מלאה של כוחות צה"ל מרצועת עזה, כולל מעבר רפיח.

בהצהרה משותפת של משרד החוץ הקטארי והמצרי נמסר כי קטאר ומצרים קיבלו את תשובת חמאס והפלגים הפלסטיניים להצעה הישראלית להפסקת אש ולשחרור אסירים וחטופים. בנוסף, נמסר כי מאמצי התיווך המשותפים עם ארה"ב נמשכים עד להגעה להסכם, והמתווכות ילמדו את התשובה ויתאמו עם הצדדים את הצעדים הבאים.

חוסאם בדראן, מנהיג בחמאס, אמר בשידור חי באל-ג'זירה כי הם הדגישו את הדרישות הפלסטיניות, בעיקר הפסקת אש ונסיגת צה"ל משטח רצועת מעזה. הוא ציין שלא חזרו לנקודת האפס במשא ומתן, והדגיש את הצורך לסיים את המלחמה בהתאם להחלטת מועצת הביטחון והנאום של ביידן. לדבריו, שום דבר חיובי לא הגיע מהכיבוש בנוגע להחלטת מועצת הביטחון האחרונה, והכדור נמצא במגרש של נתניהו וממשלתו, שצריכים להתמודד עם הלחץ המופעל עליהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התגובה הפלסטינית להצעה הישראלית מורכבת משלושה שלבים. בשלב הראשון, צפוי פירוק כל העמדות הישראליות במרכז רצועת עזה, נסיגה ממעבר רפיח ומציר פילדלפיה וחופש תנועה בתוך רצועת עזה, לרבות החזרת עקורים מהדרום לצפון הרצועה. בשלב זה יתמקד גם במתן סיוע ומחסה לתושבי עזה, שיקום בתי חולים, מאפיות ותשתיות, והתחלת פינוי ההריסות. בשלב השני, יכונן הסדר סופי להפסקת אש בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, כאשר אחת הערובות להגעה לשלב זה היא מסירת קצינים וחיילים שבויים. השלב השלישי כולל תוכנית שיקום של רצועת עזה שתימשך בין 3 ל-5 שנים ותכלול את כל הקבוצות שנפגעו, בתמיכה בינלאומית נרחבת.

כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי "אם ישראל תגיב בחיוב להצעה, הגעה להפסקת אש תתבצע תוך מספר ימים. ארה"ב מעוניינת בהפסקת אש מיידית ולכן תפעיל לחץ על נתניהו. בתקופה זו לא תהייה הזדמנות טובה יותר להגיע לסיום המלחמה"

איסמעיל הנייה - מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד אל נחלה
צילום: סוכנויות הידיעות / אל מיאדין
איסמעיל הנייה - מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד אל נחלה
צילום: סוכנויות הידיעות / אל מיאדין
בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

9 תגובות

  1. מי שצריך להיבחר לראשות המדינה הפלסטינית זה נתניהו ב 8 חודשים הוא השיג להם מה שלא חלמו עליו במשך 80 שנה…

  2. כמה הגהות אפשר לעשות במסמך אחד? תנו לי אני אתקן בשבילכם.

Back to top button