לבנוןמבזקים

הסלמה ומתיחות גוברת בצפון בעקבות חיסול ארבעה מבכירי חיזבאללה

הבוקר (רביעי), בעקבות חיסולם של ארבעה בכירים בארגון חיזבאללה על ידי צה"ל, שוגר מטח כבד של רקטות מדרום לבנון לעבר ערי הצפון בישראל. על פי דובר צה"ל, זוהו כ-90 שיגורים, מתוכם בוצעו מספר יירוטים מוצלחים על ידי מערכות ההגנה האווירית של ישראל. נכון לעכשיו, דווח על 11 נפילות בשטחים פתוחים, וממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים.

כתב ערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי המטח ששוגר היום הוא הגדול ביותר מאז תחילת המלחמה, הן מבחינת מספר השיגורים, סוג החימושים וטווח הירי. "מדובר באחד המתקפות הגדולות והמשמעותיות ביותר שבוצעו נגד ישראל", נמסר בדיווח.

התקיפה הישראלית שאירעה בליל אמש בכפר ג'ויא שבדרום לבנון הביאה למותם של ארבעה בכירים בחיזבאללה, ביניהם המפקד הבכיר של יחידת "א-נסר", אבו טאליב. על פי מקורות לבנוניים, התקיפה פגעה במבנה שבו התקיימה פגישה של בכירי הארגון. חיסול זה נתפס כנקודת מפנה משמעותית בעימות המתמשך בין ישראל לחיזבאללה, והוא צפוי להוביל להסלמה נוספת במצב הביטחוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המצב בגבול הצפון מתוח מאוד, והאזרחים ביישובים הסמוכים לגבול נקראו להישאר במרחבים מוגנים. צה"ל נערך להמשך ההסלמה, ועל פי הדיווחים בדקות האחרונות צה"ל פתח בתקיפה נרחבת ברחבי לבנון. ראש הממשלה ושר הביטחון מקיימים התייעצויות שוטפות עם ראשי מערכת הביטחון על מנת להעריך את המצב ולהתוות את המשך הפעולה.

ההסלמה הנוכחית מתרחשת על רקע המתיחות הגוברת באזור והעימותים המתגברים בין ישראל לחיזבאללה. העולם צופה בדריכות בנעשה, וגוברים הקולות הקוראים להרגעה ולהפסקת האלימות. גורמים בינלאומיים מנסים לתווך בין הצדדים במטרה להשיג רגיעה ולמנוע הידרדרות נוספת למלחמה כוללת.

בתוך כך, ארגון הטרור חיזבאללה פרסם באופן רשמי על חיסולם של ארבעת הבכירים: טאליב סאמי עבדאללה "חאג' אבו טאליב", יליד 1969 מהעיירה אדשיט, עלי סלים סופאן "קומאיל", יליד 1971 מהעיירה ג'ויה, חוסיין קאסם חמיד "סג'יד", יליד 1980 מהעיר בינת ג'בייל ומוחמד חוסיין צבר "בקיר", יליד 1973 מהעיירה חדתא, כולם תושבי דרום לבנון

מוחמד חוסיין צבר "בקיר", יליד 1973 מהעיירה חדתא בדרום לבנון
מוחמד חוסיין צבר "בקיר"
טאליב סאמי עבדאללה "חאג' אבו טאליב", יליד 1969 מהעיירה אדשיט בדרום לבנון
טאליב סאמי עבדאללה "חאג' אבו טאליב"
חוסיין קאסם חמיד "סג'יד", יליד 1980 מהעיר בינת ג'בייל בדרום לבנון
חוסיין קאסם חמיד "סג'יד"
עלי סלים סופאן "קומאיל", יליד 1971 מהעיירה ג'ויה בדרום לבנון
עלי סלים סופאן "קומאיל"

Back to top button