מבזקיםפוליטי / מדיני

שר הפנים: "דרשתי מראשי רשויות להעלות את הארנונה"

"השלטון המקומי הוא זירה חשובה המלמדת אותנו שיש מקום לאופטימיות למרות התקופה הקשה". כך פתח שר הפנים משה ארבל את דבריו בוועידת מוני אקספו שנערכה בתחילת השבוע 9-10.6.2024 על ידי המרכז לשלטון מקומי בסימן "תקומה ישראלית".

שר הפנים המשיך ואמר כי "המתח המובנה בין השלטון המרכזי לשלטון המקומי הוא מתח בריא, השלטון המקומי צריך לאתגר את השלטון המרכזי. בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת הכספים של הכנסת, שם דרשתי מראשי רשויות להעלות את הארנונה, אם אני רוצה שלטון מקומי עצמאי אני רוצה שלטון שעומד על הרגליים, מחובתנו לקדם ולפתח תעשייה. אני מעדיף שלטון מקומי חזק מאשר רשות מקומית שצריכה הבראה. בסוגיית הצפון והדרום אני עוסק יום ולילה ואזרחי ישראל עומדים תמיד לנגד ענינו".

שר הפנים משה ארבל
שר הפנים, משה ארבל

בפאנל בנושא "השלטון המקומי כמכפיל כח" אמר מנכ"ל המשרד רונן פרץ כי "הביקורת שאנחנו מקבלים היא מוצדקת בלא מעט מקרים. בתחילת המלחמה כל הבירוקרטיה נחתכה, בחודש הראשון למלחמה המשרד העביר כמעט מיליארד שקל על מנת שהרשויות יוכלו לעשות מה שנדרש וצריך. בהמשך העברנו למעלה ממיליארד שח גם בצפון וגם בדרום. שיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות בישראל כמעט ולא קיים לצערי למעט דרך האשכולות האזוריים שמשרד הפנים אמון עליהם. כמשרד הפנים אנו מוכנים להעניק לא מעט תקציבים לטובת פיתוח כלכלי ושיתופי פעולה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף המנכ"ל כי "תמונת הניצחון לא יכולה להיות חזרה לשגרה אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מייצרים קפיצת מדרגה באזור הצפון שהוזנח במשך שנים. אני רוצה להאמין שמתוך המשבר הנוכחי נוכל לייצר הזדמנות אמיתית .מחובתנו לפתח מנועי צמיחה משמעותיים המחוברים באופן טבעי לאזור. שאיפתי היא כי הצפון לא רק יפרח אלא הרבה מעבר לכך".

מנהל המינהל השלטון המקומי במשרד הפנים תומר ביטון ציין כי "הרשויות המקומיות הן לא מקשה אחת ואכן ישנם פערים בכל הרשויות, גם הרשויות האיתנות שקיבלו סמכויות מבקשות לעיתים את גיבוי המשרד בתחומי הסמכות שהוקצתה להן. ביזור הסמכויות לרשויות נעשה באופן דיפרנציאלי ליכולתה של הרשות המקומית וזאת תוך מיקוד הבקרה והפיקוח בהתאמה, משרד הפנים בראשות השר ובהובלת המנכל יוצרים שינוי למיקוד פעילות הרשויות בפיתוח כלכלי בשילוב התאגידים העירוניים, תוך טיוב הרגולציה באמצעות כלי דיגיטציה."

בכנס שנערך במשך יומיים השתתפו למעלה ממאתיים דוברים, ביניהם נציגי משרד הפנים: שר הפנים משה ארבל, מנכ״ל המשרד רונן פרץ, ראש המנהל לשלטון מקומי תומר ביטון, ממוני המחוזות ומנהלת אגף בכיר אשכולות אזוריים שיר רבינוביץ. כמו כן השתתפו מאתיים חמישים ותשעה ראשי רשויות, אנשי תקשורת ונציגים ממשרדי הממשלה השונים.

הכנס השנה עסק בתפקידו של השלטון המקומי כגוף יציב, מוביל וחדשני, הפועל כמנוע עיקרי להובלת שינויים במגוון אפיקי הפעילות, להבטחת צמיחה משותפת, לאחדות וערבות הדדית.

Back to top button