מבזקיםפוליטי / מדיני

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד שר המשפטים יריב לוין

בית המשפט העליון נענה במהירות לעתירה הדחופה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, והוציא היום (חמישי) צו על תנאי המורה לשר המשפטים יריב לוין לנמק מדוע אינו ממלא את חובתו על פי חוק ומכנס את הוועדה לבחירת שופטים, על מנת לבחור נשיא ושופטים חדשים לבית המשפט העליון.

זאת, בהמשך לעתירה שהגישה התנועה, בה נטען כי שר המשפטים מסרב לכנס את הוועדה בניגוד לדין ומתוך מניעים פסולים, במטרה לפגוע בעצמאות הרשות השופטת ובמערכת האיזונים והבלמים. כמו כן, לראשונה בתולדות המדינה, מפר השר את הנוהג החוקתי הוותיק לבחור את השופט הוותיק ביותר לתפקיד נשיא העליון.

לאחר שבית המשפט העליון הוציא את הצו, ייערך דיון בעתירה ביום 2.7.24, במסגרתו יידרש שר המשפטים להסביר את התנהלותו הבעייתית ולנמק מדוע אינו ממלא אחר הוראות הדין המחייבות אותו לכנס את הוועדה לבחירת הנשיא והשופטים לעליון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "המהירות שבה הוציא בג"ץ צו על תנאי מעידה על חומרת המצב והצורך הדחוף לעצור את הפגיעה באושיות הדמוקרטיה. נראה כי שר המשפטים נחוש להמשיך במהלכי ההשתלטות הפוליטית על מערכת המשפט, וממשיך לפעול ללא מורא בחוסר תום לב ומשיקולים זרים שמטרתם לערער את האמון הציבורי ברשות השופטת. התנועה לאיכות השלטון תמשיך להילחם בכל האמצעים החוקיים כדי להגן על שלטון החוק וערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל".

צו על תנאי בעתירת התנועה נגד שר המשפטים_240613_175835

ארכיון: צילום: התנועה לאיכות השלטון

2 תגובות

Back to top button