מבזקיםפוליטי / מדיני

השר בן גביר לראש הממשלה: ״שרי הקבינט אינם קישוט. שותפיך לממשלה אינם אוויר"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה דחופה לכנס עוד הערב (חמישי) את הקבינט המדיני-ביטחוני נוכח המצב הביטחוני בצפון.

בפתח המכתב כתב השר בן גביר: ״מדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה מזה למעלה משמונה חודשים. ניהול המלחמה מתבצע עד כה באופן עלום, באמצעות פורומים מצומצמים המשנים את שמם והגדרתם בלוליינות, הכל למען תכלית השליטה הבלעדית בהחלטות והימנעות מדיון בעמדות אחרות שיאתגרו את תפיסת הקונספציה הישנה״.

״עד כה, שימש ״הקבינט הקטן״ לתכלית זו. עם פרישת המחנה הממלכתי שונה מסתבר שם הפורום ל״התייעצות בטחונית״, זו כמובן מתכנסת תוך הדרת חברי הממשלה ושרים בכירים ממעגל הדיונים וההחלטות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי השר בן גביר, ״הקבינט הבטחוני מדיני, שהוא הפורום האמור לדון ולקבל החלטות, רוקן מכמעט מכל תוכן אמיתי. גם הדיונים המתקיימים בו עקרים מתוכן אמיתי, ונעשים ע״מ לצאת ידי חובה. וכאילו לא די בכך, גם ישיבת הקבינט שהיתה אמורה להתקיים היום נדחתה. זאת על אף המצב הבטחוני החמור בצפון״.

השר בן גביר הוסיף: ״אדוני רה״מ, שרי הקבינט אינם קישוט. שותפיך לממשלה אינם אויר. המצב בצפון הינו בלתי נסבל. והדרת שרי הממשלה והקבינט מכל דיון בנושא, הינה התנהלות בלתי מתקבלת על הדעת. העובדה ששרי קבינט מתעדכנים באמצעות התקשורת על טיוטות ההצעה ששיגרת לחמאס בשם ממשלת ישראל, הצעות שהכחשת בקולך, ושלחלוטין אינן מקובלות על דעתי ועל דעת חלק ניכר משרי ממשלת ישראל, היא עדות לניהול הקלוקל״.

עוד הוסיף השר בן גביר: ״את טענותיי על ההתנהלות הביטחונית טענתי עוד לפני ה-7.10. לצערי הסתבר שצדקתי. אולם גם היום הדרך לא השתנתה, ואין אפילו נכונות לשמוע דעה שונה מהקונספציה שהובילה אותנו לתהומות הנוכחיים.

אינני מוכן עוד לקבל התנהלות זו. אני דורש שותפות בקבינט המצומצם, או לחלופין את פירוקו הרשמי. אני דורש קיום ישיבות קבינט סדירות, ושיתוף אמיתי של חברי הקבינט בהכרעות. ממשלת ישראל איננה תיאטרון בובות של איש אחד המחליט לבדו. לא באנו לשמש כניצבים חסרי קול״.

השר בן גביר חתם את מכתבו: ״נוכח המציאות הבלתי נסבלת בצפון, מציאות של מידתיות הכלה וריסון הנמשכת כבר רב. בפרט לאור אירועי היום כאשר הצפון עולה באש, ולמרות שלא נעלם מעיני המועד שנקבע בשבוע הבא לכינוס הקבינט, אני דורש כינוס דחוף של הקבינט עוד הערב״

‎⁨בן גביר לרוהמ- כינוס הקבינט הביטחוני המדיני⁩

ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

2 תגובות

  1. בין גביר .הבא להרגך השקם להורגו.ביבי נתניהו בהזדמנות ראשונה הוא יזרוק אותך לכלבים ראה הוזהרת !

Back to top button