מבזקיםצבא וביטחון

מפכ"ל המשטרה תוקף את בן גביר במכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי שלח היום (חמישי) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, הו הוא חושף לכאורה ניסיון של השר בן גביר לשלוט על פעולות המשטרה, מאחורי גבו וללא אישורו של המפכ"ל. לדבריו, השר זעם על כך שהמשטרה מספקת ליווי למשאיות הסיוע ההומניטרי וניסה להורות לשוטרים בשטח שלא לציית לפקודות.

עוד התייחס שבתאי לאלימות השוטרים כלפי המסתננים החרדים להר מירון בל"ג בעומר: "מאמצעי התקשורת התברר לי כי השר שוחח עם ממ"ז צפון ועם מפקד מג"ב וסיכם עם מפקד מג"ב על 'השעיית' חלק מהשוטרים המעורבים. שיחה זו, התייחסה להתנהלות המשטרה באירוע קונקרטי, ישירות מול המפקדים וללא תיאום איתי וללא ידיעתי. הן לשר והן למפקד מג"ב אין סמכות להשעות את השוטרים" הבהיר, "ודאי בטרם בירור האירוע ועל כן בתיאום עם מפקד מג"ב הנחיתי כי השוטרים לא יושעו אלא יורחקו מפעילת מבצעית עד לקיום בירור בנושא".

בן גביר הגיב לדברי המפכ"ל ואמר, ״היום יותר מתמיד, חשוב לעקר את תרבות השקר במשטרה. כשהמפכ"ל כותב שקיימתי שיחה עם סגן המפכ"ל הוא מסתיר שהשיחה התקיימה בעת שהוא היה בניתוח וסגן המפכ"ל מילא את מקומו…גם שאר הציטוטים והאירועים מסולפים וכוללים חצאי אמיתות ורק תמוה שקובי שבתאי (שבועדת מירון טען שהזיכרון שלו פגום) נזכר "לדווח" על האירועים כל כך הרבה זמן אחרי שהוא טוען שהם קרו וחודש לפני שהוא הולך הביתה. אגיב לבג״ץ על המכתב ועל שיטות העבודה של היועמשית שמדליפה, מתדרכת ומנסה להשפיע על שופטי בג״צ״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

תגובה אחת

Back to top button