חדשות חוץמבזקים

פיקוד המרכז של ארה"ב: השמדנו מערכת אווירית וספינת שטח של החות'ים

ב- 24 השעות האחרונות, כוחות הפיקוד המרכזי של ארה"ב השמידו בהצלחה חיישן הגנה אווירית אחד באזור שנשלט על ידי החות'ים בתימן. לאחר מכן, הכוחות השמידו בהצלחה ספינת שטח אחת של חות'ים ללא צוות ושתי סירות סיור חות'יות בים האדום. בנפרד, כוחות פיקוד המרכז השמידו בהצלחה מערכת אווירית אחת ללא צוות ששוגרה מאזור נשלט החות'ים בתימן מעל הים האדום. 
 
פעולות אלה נעשו לאחר שפיקוד המרכז האמריקאי קבע כי מערכות אלו מהוות איום מיידי על ארה"ב, כוחות הקואליציה וכלי השיט המסחריים באזור. ״פעולה זו ננקטה כדי להגן על חופש הניווט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים ובטוחים יותר עבור ספינות ארה"ב, קואליציה וכלי מסחר״, נאממר על ידי פיקוד המרכז.
 
בנוסף הצהירו כי החות'ים הנתמכים על ידי איראן שיגרו שני טילים בליסטיים נגד ספינות מאזור שנשלט על ידי החות'ים בתימן לים האדום. לא דווח על פציעות או נזק משמעותי לנכסי ארה"ב, קואליציה או ספינות סוחר. מאוחר יותר, נושאת מטענים בבעלות אוקראינית המופעלת על ידי פולנית, נפגעה בפעם השנייה תוך 24 שעות, על ידי טיל בליסטי אחד ששוגר מאזור השליטה החות'י בתימן אל מפרץ עדן.
 
מפיקוד המרכז האמריקני מסרו כי ״התנהגות מרושעת ופזיזה מתמשכת זו של החות'ים הנתמכים על ידי איראן מאיימת על היציבות האזורית ומסכנת את חייהם של יורדי הים ברחבי הים האדום ומפרץ עדן. החות'ים טוענים שהם פועלים למען הפלסטינים בעזה ובכל זאת הם מכוונים ומאיימים על חייהם של אזרחי המדינה השלישית שאין להם שום קשר לסכסוך בעזה. פיקוד המרכז ימשיך לפעול עם שותפים כדי לחייב את החות'ים ולדרדר את היכולות הצבאיות שלהם.״

תקיפה של ארצות הברית
ארכיון. צילום: פיקוד מרכז של צבא ארה"ב (סנטקום)

Back to top button