חדשות הארץמבזקים

מהפכה בשיתופי הפעולה: הפורום החדש של המועצות המקומיות ביו״ש

עם תום חג השבועות התכנסו ראשי המועצות המקומיות קדומים, קרני שומרון ועמנואל לפגישת ועידה ראשונה מסוגה, במסגרת פורום מצומצם ומאוחד המוקם בין השלושה, ושמו 'החוט המשולש', במטרה להביא שגשוג לאזור כולו.

מדובר ביוזמה משותפת של ראשי המועצות הרב אליהו גפני מעמנואל, יהונתן קוזניץ מקרני שומרון ועוזאל ותיק מקדומים, לכנס לפורום מאחד את ראשי הרשויות המקומיות הצעירים והנמרצים מהאזור, שנבחרו לתפקידם בבחירות האחרונות.

אם עד עתה טיפול בנושאים משותפים נערך על ידי כל רשות באופן ממוקד, כעת הפורום המאוחד צפוי לקדם את הדברים בצורה משותפת, שתהיה גם יעילה ומהירה יותר לתושבים. שיתוף פעולה נוסף שכבר מורגש בשטח הוא בין ראשי הרשויות המקומיות לבין ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהמועצה בראשותו 'עוטפת' בשטח מסביב את כלל המועצות המקומיות שבפורום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפגישת פורום 'החוט המשולש' דנו ראשי המועצות המקומיות בכמה נושאים אזוריים הנוגעים לשלושת היישובים, בין השאר בנושאי: תחבורה ציבורית ומיטוב הקווים באזור, אפשרות לשיתופי פעולה בנושאי אשפה, פסולת וניקיון, שיפור הקליטה הסלולרית, שמירה על הקרקעות ועוד.

בנוסף דנו השלושה בפקקים בכביש 55 והפתרונות להם: קידום זרוע רביעית בצומת פונדוק וג'ינספוט שתחליף את הפניה הבעייתית לחג'ה וכן זירוז עוקף פונדוק. עוזאל ותיק סיפר לראשי המועצות כי רק בשבוע שעבר זיהה סייר הקרקעות של קדומים בנייה בלתי חוקית חדשה על התוואי המתוכנן לעוקף פונדוק והחל בהליכי הריסה למול המינהל האזרחי.

ראשי המועצות קוזניץ, ותיק וגפני שהציגו את שיתוף הפעולה ציינו כי: "שיתוף פעולה בין המועצות המקומיות שמגיע מתוך כבוד והערכה הדדית יביא בהכרח לשגשוג האזור כולו ויסייע לתושבי היישובים כולם. באמצעות שיתופי הפעולה נוכל להתגבר על אתגרי הגודל והכדאיות הכלכלית ולהביא לתושבינו פתרונות טובים יותר ומגוונים יותר".

עמנואל - קדומים - קרני שומרון - ראשי המועצות המקומיות
קרדיט צילום: מועצת עמנואל

Back to top button