חדשות חוץמבזקים

דיווח: ישראל נערכת למתקפה רחבה בלבנון, חיזבאללה בכוננות שיא

המתיחות הגוברת בין ישראל לחיזבאללה בלבנון בשבוע האחרון העלתה את רמת החשש בקרב גורמים אמריקאים שמא ההסלמה תוביל לעימות רחב יותר באזור הנמצא כבר כעת במצב מלחמה, ועשוי לגרור את ארה"ב או לסכן את כוחותיה הנמצאים באזור בסוריה, עיראק וירדן. כך דווח הבוקר (שבת) באתר החדשות האמריקני CBS.

מאז ה-7 באוקטובר, פועל ממשל ביידן במרב המאמצים מאחורי הקלעים במטרה להפחית את הסיכוי לעימות שיגרור את ארה"ב לתוך המערכה או יסכן את חייליה. היועץ הבכיר לנשיא ביידן, עמוס הוכשטיין, צפוי להגיע לישראל ביום שני הקרוב במטרה לעבוד על "הרגעת הרוחות" בין ישראל לחיזבאללה, כך לפי גורם אמריקאי.

גורמים אמריקאים הביעו דאגה מכמה תרחישים אפשריים. חלקם פרשו את המהלכים ההתקפיים העמוקים של ישראל בתוך שטח לבנון כהכנות לקרב כולל על ידי צה"ל. חיזבאללה הגיב במטחים כבדים לעבר ישראל. גורמים אלה חוששים יותר ויותר כי ישראל תתחיל מלחמה נגד חיזבאללה בלבנון ולא תוכל לסיים אותה ללא תמיכה אמריקאית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גורמים אמריקאים אחרים אמרו ל-CBS כי דאגתם מתמקדת בחיזבאללה ותיארו תרחיש שבו הרחבת טווח ירי הרקטות לעבר ישראל עלולים לגרום לתוצאות בלתי מכוונות שתגרום לישראל להגיב, דבר שעלול להוביל למלחמה לא מתוכננת.

האיום מחיזבאללה הפך להיות נושא מרכזי בישראל שכן המפונים עדיין אינם יכולים לשוב לבתיהם בשל המשך הירי המאסיבי מלבנון. בחיזבאללה נחושים להמשיך את ההתקפות על ישראל כל עוד המלחמה בעזה נמשכת ובישראל גם כן נחושים להמשיך את המלחמה בעזה עד להשגת כל מטרות המלחמה שהציד הדרג המדיני לצבא – השמדת חמאס ושחרור כל החטופים.

התגברות חילופי האש בין ישראל לחיזבאללה מקשה על ארה"ב להוריד את המתחים באזור, במיוחד אם מאמצי הממשל ביידן לתווך עסקת שחרור בני ערובה והפסקת אש בעזה ייכשלו. הממשל רואה את שיחות הפסקת האש ואת המתיחות בין ישראל לחיזבאללה שזורים זה בזה.

גורם בכיר בממשל ביידן אמר לכתבים באיטליה ביום חמישי כי "הדבר הכי חשוב בעסקת שחרור בני הערובה והפסקת האש שעומדת על הפרק עכשיו הוא שאם היא תושג, היא יכולה להשפיע על הלחימה בצפון (מול חיזבאללה), כך שזאת הזדמנות עבורנו להביא לסיום המלא של הסכסוך." הגורם גם הוסיף כי כחלק מכל עסקת הפסקת אש, חייבות להיות "הסדרים ספציפיים בנוגע לגבול בלבנון."

"חייב להיות הסכם שמאפשר לישראלים לחזור לבתיהם בצפון עם ערבויות ביטחוניות שזה לא יהיה ה-6 באוקטובר של חיזבאללה … שיושב ממש על הקו הכחול.", אמר הגורם.

התקיפה הישראלית האחרונה שהביאה לחיסולו של המפקד טאלב עבדאללה, אחד מהחברים הבכירים ביותר בחיזבאללה, עוררה פעולות תגמול. צפויים להתקיים אירועים ציבוריים לזכרו של עבדאללה בימים הקרובים.

בניגוד להתקפת ההפתעה של החמאס באוקטובר, מלחמה אפשרית עם חיזבאללה בלבנון היא משהו שהצבא הישראלי מתכנן מזה שנים, לפי גורמים אמריקאים.

בארגון הטרור חיזבאללה מעריכים שישראל מתכננת מתקפה רחבה ממש בקרוב וזאת לאחר שהגיעו מספר הודעות ללבנון בתחילת החודש וביניהן מצרפת. מאז אמש ארגון הטרור הגביר את הפצת התעמולה הפסיכולוגית ברשתות החברתיות ובין היתר שיגר איומים לתקיפה בדימונה ובתי הזיקוק בחיפה. כמו כן פרסם סרטון שבו נראים מחבלי חיזבאללה עם סרטים אדומים על ראשיהם שמסמל על "מצב מלחמה".

Back to top button