מבזקיםפוליטי / מדיני

חוק יסוד המילואים יעלה לוועדת שרים – ״חייבים להם הכל״

ברקע אירועי השבת הקשים בעזה ובהמשך להודעת יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, על קידום חוק יסוד המילואימניקים שנהגה יחד עם משפחת הרשקוביץ שאיבדו את בנם יוסי הי״ד במהלך הקרבות בעזה, היום (ראשון) תדון ועדת שרים לחקיקה בחוק שהוגש על ידי ח״כ אוהד טל וחברי הכנסת של סיעת הציונות הדתית לצד חברי כנסת מסיעות נוספות.

הצעת החוק תביא לשינוי בסדר העדיפויות הלאומי – הכרה במשרתי המילואים ויצירת עדיפות משמעותיות ויוצאות דופן למשרתי המילואים.

על פי הצעת החוק, תהיה הכרה בשירות מילואים כערך יסוד וינתנו הטבות בשירותי המדינה במספר תחומים, כגון עדיפות במכרזי קרקע של רשות מקרקעי ישראל, הנחות ברכישת קרקע והעדפה בקבלה לעבודה בשירות המדינה, בקבלה לאוניברסיטה, בקבלה למעונות יום ובמכרזי רכש של המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברקע החוק ההבנה כי המילואימניקים מהווים את חוד החנית של צה"ל ומשלמים מחירים קשים מאוד. הם עוברים מחיי אזרחות לחיי צבא בתוך רגעים בודדים ומשלמים מחירים משפחתיים וכלכליים, וכפי שלצערנו נוכחנו לדעת – הם משלמים גם בבריאותם, ואף בחייהם.

״ב־76 שנותיה מדינת ישראל לא השכילה לייקר את המילואימניקים, לשים אותם על ראש שמחתה ולתת להם העדפה מיוחדת. מלחמת חרבות ברזל חידדה את נחיצותו של צבא המילואים לביטחון הלאומי של המדינה, כתנאי מובהק לניצחון מוחלט״, נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "חוק יסוד המילואימניקים הוא תוספת משמעותית בסט המצומצם של חוקי היסוד של מדינת ישראל. מראשית המלחמה הצבתי את הדאגה למילואימניקים בצמרת סדרי העדיפויות ובהתאם לכך הוצאנו לפועל את תכנית המילואימניקים בסך כולל של 9 מיליארד, העדפות ברכישת דירה, במכרזי המדינה וצעדים נוספים.

עטד אמר: "חוק יסוד המילואימניקים יהווה אבן דרך משמעותית בהכרה בתרומתם הקריטית של משרתי המילואים ומעבר להיבט הערכי בחקיקתו, הוא יסייע בתוספת ויישום הטבות נוספות למשרתי המילואים. משפחת הרשקוביץ מדהימה את כולנו בדרך בה היא מתמודדת עם האובדן של בנה יוסי הי״ד שנפל בגבורה בשדה הקרב והחוק הזה, הוגש יחד אתם, מתוך כבוד והערכה ליוסי הי״ד ולגיבורים הרבים שידעה המלחמה הזו.

עוד הוסיף: ״אני מודה לח״כ אוהד טל על הגשת החוק וקידומו, לחברי הכנסת מסיעת הציונות הדתית ולכל חברי הכנסת מכל הסיעות הציוניות על תמיכתם בחוק החשוב הזה. נמשיך להציב את המילואימניקים בראש סדר העדיפויות״.

יוזם ומגיש החוק, ח"כ אוהד טל: ״זהו צעד היסטורי ושינוי תפיסה ייסודי של המדינה כלפי אלו שבחרו לשרת. החוק מקנה להם הכרה מיוחדת ויאפשר לתגמל את המשרתים באופן מיוחד לפי העקרון שמי שנותן יותר צריך גם לקבל יותר".

שר האוצר - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

2 תגובות

Back to top button