חדשות הארץמבזקים

ראשי הרשויות בגליל: ככה לא ניתן להמשיך, דורשים שינוי מדיניות!

היום (ראשון) התקיימה ישיבה מיוחדת בחמ"ל החירום של חצור הגלילית, לאחר ימים סוערים במרחב הצפוני עם ירי טילים, מל״טים, יירוטים, שריפות ואזעקות בלתי פוסקות. ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה, אירח את ראשי הרשויות, בהם ראש מועצת פינה- מוטי חטיאל, גוש חלב- שריף נג'ים ומועצת יסוד המעלה- תמיר שלום. אל המפגש הגיעו גם חברי הכנסת שביקשו להביע תמיכה; ח״כ מרב בן ארי, ח״כ פנינה תמנו שטה, ח"כ אפרת רייטן מרום; ח"כ עודד פורר, ח"כ זאב אלקין. במהלך המפגש הבהירו כלל ראשי הרשויות כי נדרש שינוי מהותי ביחס ובטיפול בבעיות הביטחוניות בגליל וכי המצב הינו בלתי אפשרי. כמו כן עלתה סוגיית התמיכה בבעלי העסקים המתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית וקריסה כלכלית. כמו כן ציין ראש מועצת חצור הגלילית כי לחצור הגיעו כ-300 מפונים ועליהם המדינה מעניקה תקצוב מגוחך של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה כך שהרצון הטוב לסייע למפונים הופך למעמסה על הרשויות הקולטות.

ראש מועצת חצור הגלילית מיכאל קבסה סיכם ואמר: ״במציאות הנוכחית לא ניתן להמשיך. בעלי העסקים בגליל קורסים, התיירות מתה, התושבים נמצאים בחרדות והילדים בטראומה. מי שפונה מתמודד עם מציאות של עקירה מביתם ללא אופק של חזרה, ומי שנשאר מתמודד עם מלחמה יום יומית. אנחנו דורשים מתן מענה אמיתי ומשמעותי למצב בגליל הן מבחינת פתרון לסוגייה מעבר לגבול וטיפול מעמיק ואמיתי בחיזבאללה והן מבחינת מיגון הגליל ושיקום הגליל״

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ אפרת רייטן אמרה: ביקרתי מספר פעמים בצפון מתחילת המלחמה, והיה לי חשוב הפעם ליזום סיור עם כל חבריי ראשי סיעות האופוזיציה, לא רק כאות הזדהות אלא גם מתוך צורך אמיתי להקשיב ולחפש מענים. בעל כורחם הפכו תושבי הצפון לקו הראשון והמסר שלנו הוא שלא ננטוש ולא נפקיר אותם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ פנינה תמנו שטה: ״יש לנו עם מדהים וחזק, תושבי הצפון לא מוותרים על הבית למרות האש הבלתי פוסקת, לא מי שפונו ולא מי שאינם מפונים. הגענו היום לא רק כדי לשמוע, לחבק ולתמוך בתושבי הצפון אלא גם לפעול כי זו חובתנו כנבחרי הציבור. בסיור נחשפנו לחיים המורכבים אותם מנהלים התושבים בתוך המלחמה; כשילדי ישראל בצפון משלמים מחיר כבד עם שגרת חינוך ולימודים חלקית, שירותי בריאות סגורים בחלק גדול מהישובים, כך גם בנקים ועסקים. נדמה שבזמן שהרשויות המקומיות עושות הכל כדי לסייע לתושבים בחירום, הממשלה גם שמונה חודשים אחרי, לא מצליחה לתת מענים וסיוע אמיתי וראוי לתושבים. אני ויתר יו"רי הסיעות של האופוזיציה נשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי לסייע לתושבים הגיבורים.״

יו"ר סיעת יש עתיד, ח״כ מירב בן ארי: "הסיור היום מעביר מסר ברור לתושבי הצפון שאנחנו, ראשי האופוזיציה איתם, יחד עם כל עם ישראל. בצפון פגשנו תושבים נפלאים, שנמצאים בסמוך לגבול וסובלים מהמלחמה, אולם המדינה החליטה שלא לפנותם ולא לדאוג לשום מתווה פיצויים הולם עבורם. אנו נפעל יחד, כל ראשי הסיעות של האופוזציה, כדי לקדם את זכויותיהם של תושבי הצפון"

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר: "אנחנו חיים במדינה ששמונה חודשים ויתרה על חבל ארץ שלם ולא נותנת תקווה לתושבים, כשהדבר היחיד שמתחרה בכישלון אירועי ה-7 באוטקטובר הוא רצף הכישלונות של הממשלה בניהול המלחמה מאז אותו יום. והחמור מכל הוא שאין אף מנהיג או נבחר ציבור שיודע לקחת אחריות על הפארסה המתמשכת הזו, וכך משאירים את התושבים להתמודד לבד מול אתגרים בלתי אפשריים.
ממשלת ישראל ויתרה על הגליל ואיבדה את הצפון."

ישיבת ראשי מועצות בגליל
צילום: דוברות מועצת חצור הגלילית

Back to top button