חדשות הארץמבזקים

ח"כ סון הר-מלך: עוד נגיע לתום עידן השימוש בפחם לחשמל בישראל

הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל, בראשות ח"כ לימור סון הר-מלך, ערכה היום (ראשון) סיור במרחב איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון-כרמל. ממלא מקום יו"ר האיגוד וראש המועצה המקומית אליכין, עזורי שרוני, ומנכ"ל האיגוד, ניר סהר, התלוו לסיור והציגו בפני הוועדה את פעילות האיגוד. שרוני וסהר הסבירו כי איגוד ערים לסביבה שרון-כרמל מייצג 19 רשויות מקומיות בהן מתגוררים קרוב למיליון תושבים, אמון על מכלול ההיבטים הסביבתיים ברשויות ופועל בתחומי איכות הסביבה ובריאות התושבים. עוד ציינו כי במרחב האיגוד מצויות תחנות כוח המייצרות כ-20% מן החשמל בישראל, וזאת על אף ששטחו מהווה כ-10% בלבד משטח המדינה. בתוך כך, סיירה הוועדה בשטח הסמוך לתחנת הכוח אורות רבין, משם צפתה ביחידות הפחמיות של התחנה וביחידות שבהן מותקנים סולקנים להפחתת זיהום האוויר. במהלך הסיור העירו אנשי האיגוד כי בשל הפעילות של יחידות פחמיות 1-4, מתים 50 איש מדי שנה. בנוסף, ציינו כי על פי היתר הפליטה החדש של תחנת הכוח, במידה שיחידות 1-4 לא תיסגרנה עד סוף שנת 2025, יש להתקין בהן סולקנים לצורך הפחתת הזיהום.

כמו-כן, שמעה הוועדה תושבים משכונת חפציבה הסמוכה, שאמרו כי אבק הפחם פוגע קשות באיכות חייהם ובבריאותם. לבסוף, הגיעה הוועדה לתחנת הניטור בקיבוץ מעיין צבי המהווה חלק ממערך הניטור הבודק את איכות האוויר מאסדת לוויתן. מנכ"ל האיגוד, ניר סהר: "אנו סמוכים ובטוחים כי הוועדה תקדם, בשיתוף האיגוד וכלל הגורמים, את אכיפת היתר הפליטה לתחנת הכוח אורות רבין, ובכלל זה וידוא סגירת יחידות 1-4 הפחמיות המזהמות במועד שנקבע והקמת אמצעי להפחתת הסעות חלקיקי אבק פחם לתושבי שכונת חפציבה. זאת, למען בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה".

יו"ר הוועדה, ח"כ סון הר-מלך: "סיירנו היום במרחב האיגוד ושמענו את מצוקותיהם של התושבים. הוועדה רואה חשיבות רבה במתן מענה ראוי למצוקות אלה תוך טיפול במפגעי חלקיקי האבק. הוועדה תמשיך לעקוב אחר הסוגייה ותוודא כי נגיע מהר ככל הניתן לנקודה שבה יהיה אפשר להכריז באופן מלא ומוחלט כי תם עידן השימוש בפחם לצורך ייצור חשמל במדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל - ח"כ סון הר-מלך
הוועדה לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל

Back to top button