מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה עידית סילמן בביקור בצפון: "התושבים גיבורים"

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן הגיעה אתמול (ראשון) בערב לנחם את משפחתו של סרן ווסים מחמוד, מבית ג'ן שנפל בקרב בדרום רצועת עזה, לאחר מכן עלתה השרה לרמת הגולן ונשארה ללון שם בכדי להזדהות עם התושבים שעוברים תקופה לא פשוטה "חשוב שנבין מה עוברים אנשי העוטף, הצפון והיישובים סמוכי הגדר בפרט" ציינה השרה סילמן.

הצוות המקצועי של המשרד להגנת הסביבה והשרה נפגשו בתקופת המלחמה עם ראשי המועצות בצפון ובכללם גם קצרין וגולן, ערכו סיורים ונערכים לסייע בעת מלחמה. לאחרונה, על רקע העלאת טווח השיגורים ובחסות מזג האוויר החם פרצו שרפות שפגעו בשטחים רבים, גם בשמורות הטבע ובשטחים הפתוחים ואיימו להגיע לאיזורים המיושבים מה שמקשה על מצבם של התושבים והסביבה.

השרה להגנת הסביבה עלתה בזמן השריפות להערכת מצב עם צוותי המשרד וצוותי רשות הטבע והגנים השומרים על השטחים הפתוחים, שמורות הטבע והגנים הלאומיים שנפגעו בשריפות האחרונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

צוותי הרשות התמודדו עם שריפות מורכבות, בשמורת הטבע יהודיה השריפה הגיעה עד הכניסה לאתר והצוותים עבדו קשה על מנת לכבות אותה. יותר מ-52 אלף דונם של שטחי שמורות וטבע נשרפו מתחילת השנה ברמת הגולן ובגליל העליון. כמחצית מהשטחים שנשרפו בגולן נמצאים בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, ומחצית בשטחים פתוחים וביערות. הצוותים עמדו מקרוב על היקף הנזקים והדרכים למתן סיוע מיידי וארוך טווח.

מוקדם הבוקר (שני) ערכה השרה פגישת עבודה במועצה האיזורית גולן עם ראשי המועצות, יהודה דואה ראש מועצת קצרין ואורי קלנר ראש מועצה איזורית גולן בכדי לשמוע את האתגרים ולסייע במה שניתן.

השרה עידית סילמן ציינה: "תושבי הצפון נמצאים בחודשים האחרונים בחזית הלחימה, זהו מצב קשה והם זקוקים לכמה שיותר תמיכה מצד הממשלה. בנוסף לסיוע הממשלתי הם צריכים להרגיש שאנחנו איתם לאורך כל הדרך, לכן החלטתי לישון הלילה ברמת הגולן, מתוך מטרה לחזק את תושבי רמת הגולן ולפגוש הבוקר את ראשי המועצות שעומדים באתגרים לא פשוטים בגבורה. הקול ותחושות התושבים וראשי המועצות הוא שמנחה ומלווה אותי בעשייה וברצון לשמור על הסביבה היום ולדורות הבאים, לסייע במה שניתן בעת מלחמה ולומר לתושבים בקווי העימות שהם גיבורים ואנחנו איתם לאורך כל הדרך"

צילום: דוברות השרה עידית סילמן

Back to top button