מבזקיםמשפטי/פלילי

המזהם בים משלם – קנס של 120 אלף שקל עקב דיווח לא תקין על פסולת

בעקבות פעולות חקירה של מפקחי התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, הרשיע בית המשפט השלום בחיפה בראשות השופטת טל תדמור-זמיר את חברת SEA TRINITY SHIPPING LTD וכן את מכונאי האונייה ניקולאי לבנקו, בגין אי סדרים בספר השמן שבו אמורים להיות רישום מדויק של הפסולת השמנית של האונייה. האונייה נושאת דגל ליברי.

על פי חוק, כל כלי שיט גדול הנכנס לנמלי ישראל נדרש להחזיק ספר שבו נרשמות כל פעולות הטעינה והפריקה של השמנים והדלקים. מפקח מטעם היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה מגיע ובוחן את דיווחי כלי השייט בספר ומחשב את הכמויות בהתאם לפעולות שנעשו. במידה ואין התאמה או שהספר מולא בצורה לא תקנית (לא ניתן להבין לאן פונו השמנים, או שמא אין עקביות בכמויות, או קיימים חוסרים ועוד) המשרד להגנת הסביבה יכול לשקול פתיחת חקריה פלילית, כתלות בממצאים. במקרה זה פתח המשרד בחקירה פלילית נגד חברת הספנות וצוות האונייה, כאשר בסיומה הוגש כתב אישור נגדם.

במסגרת הסדר טיעון גזרה השופטת תדמור-זמיר על החברה קנס בסך 100 אלף שקל לצד התחייבות בגובה כפל קנס למשך 3 שנים שלא לעבור את העבירה, ובצירוף מאסר על תנאי לחברת הספנות. על ניקולאי לבנקו, מכונאי האונייה, בית המשפט גזר קנס בגובה 20 אלף שקל וכן התחייבות בגובה כפל קנס למשך 3 שנים שלא לעבור את העבירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפעול בכל הכלים האכיפתיים והמנהליים העומדים לרשותו במטרה לשמור על ניקיון הים וחופיו לטובת כלל הציבור והדורות הבאים.

אונייה מזהמת
צילום: ניר לוינסקי, מנהל התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה.

Back to top button