כלכלהמבזקים

אושר מתווה פיצויים לעסקים בצפון לחודשים מרץ – יוני 2024

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (שני) את הצעת תקנות מס רכוש וקרן פיצויים. התקנות מעגנות את הארכת מתווה הפיצויים לצפון הארץ, כך שיחול גם בחודשים מרץ, אפריל, מאי ויוני 2024, זאת לדרישת הוועדה, לאחר שנוסח האוצר נגע בתחילה רק לחודשים מרץ – אפריל.

במסגרת התקנות, עסקים ביישובי קו עימות שפונו מכוח החלטת ממשלת, זכאים למסלולי מחזורים או מסלול אדום לבחירתם. עסקים ביישובי קו עימות שלא פונו, יהיו זכאים לאותה מסגרת פיצוי מוגדלת, קרי פיצוי מלא במסגרת מסלול מחזורי העסקים, וזאת עד לתום חודש יוני.

יישובי רמת הגולן יהיו זכאים לפיצוי מלא בהתאם למסלול האדום בתחומי תיירות, מתוקף תקנות קודמת. בנוסף על רקע דרישת נציגי העסקים וחברי הוועדה, ציינו בדיון אנשי האוצר כי נוכח ההחרפה בלחימה בצפון, תבחן הרחבת המתווה לאזור הגולן וכן לאזורים שידרש, לחודשים מאי – יוני.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד צוין כי מכוח החלטת ממשלה, עסקי תיירות ואטרקציות בצפון שאינם מפונים ואינם בקו עימות, אך סמוכים לקו העימות וממוקמים ברובם בישובים בגליל העליון, יהיו זכאים למסלול הוצאות מזכות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "נקלענו לאותה בעיה, שאנשים רעבים ללחם ואנחנו לא רוצים לעכב את הפיצויים, ומנגד יש להרחיב את המתווה. אני מברך על הסכמת האוצר להאריך את המתווה לבקשתנו עד לתום חודש יוני, אבל עם הסיפור של המסעדות, המוניות, האולמות, מארגני האירועים, המודדים ועוד, יש בעיות, שצריך לפתור אותן, העסקים האלה צריכים מענה. זה בהחלטת הממשלה, לא מבקשים על כך אישור מאתנו, אבל אבקש לקיים דיון בסוף יוני עם תשובות לשאלות האלה, באותה ישיבה, היה ותגידו שיש החמרה לגבי אזורים מסוימים לגבי החודשים מאי-יוני, תביאו את השינויים שתבקשו להכליל במתווה ונאשרם".

יישובי קו עמות שפונו זכאים לפיצוי מלא בגין החודשים מרץ – יוני במסלול מחזורים או במסלול האדום. ישובי קו עימות שלא פונו זכאים לפיצוי מלא בגין החודשים מרץ – יוני במסלול מחזורים. כלל יישובי רמת הגולן צפון ודרום: עסקים ביישובים אלו זכאים לפיצוי מלא עבור החודשים מרץ-יוני בענף התיירות במסגרת המסלול האדום.

עסקים ביישובים יסוד המעלה, שדה אליעזר, מירון, קדיתא, בר יוחאי, ספסופה ואור הגנוז יהיו זכאים לפיצוי מלא במסלול מחזורים עבור החודשים מרץ – יוני. שאר העסקים בגליל העליון בענף התיירות יהיו זכאים למענקי סיוע במסגרת מסלול הוצאות מזכות לחודשים ינואר-אפריל. בעסקי התיירות לעניין מתן המענק בענף התיירות נכללים בתי מלון, צימרים, חניוני קמפיינג, בתי מרגוע, בתי הארחה או אטרקציה לרבות שייט קיאקים, פארקי שעשועים, חדרי בריחה, מוזיאונים וגלריות לאומנות.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳: "ממשיכים לחזק את בעלי העסקים בצפון בכלל ובקו העימות בפרט. הפיצויים שנמשכים לחודשי מרץ אפריל יועברו במהירות וביעילות על ידי העובדים המסורים של רשות המסים. מדינת ישראל מחויבת להשיב את הביטחון לכל חלקי הארץ ולעמוד לצד אזרחיה כחומה בצורה.

עוד אמר: "אזרחי ישראל עוברים תקופה קשה ואורך הרוח של העורף הם שמאפשרים ויאפשרו לחיילי צה״ל בע״ה לנצח. יחד, עם החוסן של העורף והעוצמות שבחזית, ננצח."

מנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר: "אנחנו ממשיכים את מתווה הפיצויים לעסקים בצפון מתוך הבנה ברורה שיש לסייע לעסקים באזורים אלה, המהווים מנוע צמיחה מרכז לכלכלה הישראלית ככלל ולאזור הצפון בפרט, זאת על מנת להקל על העסקים לעבור את התקופה המורכבת בה קיימות מגבלות שונות עקב המצב הביטחוני. אני מבקש להודות לעובדות ועובדי משרד האוצר ורשות המסים על עבודתם המקצועית והמאומצת על מנת לאשר את המתווה".

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים: "התמיכה של קרן הפיצויים ברשות המסים בעסקים המושפעים מהלחימה בצפון ובדרום היא לא רק ביטוי למחויבות הממשלה כלפי אזרחיה. היא גם מרכיב חיוני בחזרתה המהירה של כלכלת ישראל לצמיחה ובשיקום חבלי הארץ שנפגעו. רשות המסים מחויבת להמשך תמיכה זו ככל שתידרש לכך".

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
וועדת כספים
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
וועדת כספים
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
וועדת כספים
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button