חדשות הארץמבזקים

המסמך שהעיד על כוונת חמאס לפשוט על ישראל – כשבועיים לפני הטבח

חשיפה תקשורתית הערב (יום שני) חושפת מסמך מודיעיני שהופץ באוגדת עזה כשלושה שבועות לפני אירועי 7 באוקטובר, ובו פורטו תוכניות חמאס לפשיטה צבאית על יעדים בתוך שטח מדינת ישראל.

על פי דיווח בכאן 11, המסמך שכותרתו "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה" הופץ ב-19 בספטמבר 2023 והכיל מידע מפורט על אימוני יחידות העילית של חמאס לתרחישי פשיטה על מוצבים ויישובים ישראליים, חטיפת חיילים ואזרחים, וכן הנחיות לגבי החזקת בני ערובה בשבי.

גורמי ביטחון אישרו כי תוכן המסמך היה ידוע לדרג המודיעיני הבכיר, לפחות בקרב אוגדת עזה. עם זאת, כנראה שהמידע החמור לא זכה להיערכות ולטיפול ראוי מבעוד מועד על ידי הדרגים הגבוהים יותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המסמך עסק תחילה ברצף האימונים של כוחות חמאס. בשעות הבוקר המוקדמות, פלוגות חמושים התכנסו לתפילה וארוחה לפני תחילת האימון. בשעה 12:00 חולק ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן התקיים תרגיל מטה הפלוגות. החל מהשעה 14:00, ארבע פלוגות חמושות החלו לתרגל תרחיש של פשיטה על שטח ישראלי, כאשר כל פלוגה קיבלה מוצב יעד אחר.

לפי המסמך, לאחר חדירה לשטח ישראל והשתלטות על המוצבים, ההנחיה הייתה למסור את השבויים למפקדי הפלוגות השונות. במסמך הוערך כי מספר בני הערובה הפוטנציאליים יהיה בין 200 ל-250 איש.

הרמטכ''ל - אוגדת עזה - חיילים
צילום: דובר צה"ל

Back to top button