מבזקיםצבא וביטחון

הכנסת אישרה: חופשות מיוחדות לאסירים להקלת הצפיפות בבתי הכלא

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר המאפשרת מתן חופשה מיוחדת לאסירים לשם הקלה על הצפיפות בבתי הסוהר.

מוצע להאריך עד ליום 15 בנובמבר 2024 את הוראת השעה המאפשרת לנציב בתי הסוהר לתת לאסיר, בתנאים שייראו לשר לביטחון לאומי, חופשה מיוחדת שלא תעלה על ארבעים וחמישה ימים. 

לפי ההוראה, ההסדר חל על אסיר שהוא אזרח ישראלי או תושב ישראל, שיתרת מאסרו אינה עולה על ארבעים וחמישה ימים ביום היציאה מהחופשה, ושנשא לפחות מחצית מתקופת המאסר שנגזר עליו. יצוין כי מהסדר זה הוחרגו אסירים שהורשעו בעבירות ביטחון, או בעבירות שלגביהן יש חזקת מסוכנות כדוגמת עבירות מין ועבירות אלימות חמורה. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לנוכח מספר הכלואים המוחזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר וכדי לאפשר המשך קליטת עצורים נוספים מגורמי הביטחון, המשרד לביטחון לאומי ושירות בתי הסוהר פעלו ופועלים כל העת לקידום צעדים ופעולות שיאפשרו המשך קליטת עצורים נוספים ויסייעו בהפחתת הצפיפות."

עוד צוין כי "בהתאם לנתונים שהתקבלו משירות בתי הסוהר, במשך החודשים שבהם יושם ההסדר, מיום 19 במרץ 2024 עד יום 19 במאי 2024, אושרה יציאתם של 148 אסירים לחופשה מיוחדת בהתאם לחוק. נתונים אלה מלמדים כי מספר האסירים שאושרה להם חופשה מיוחדת נמוך מהערכותיהם של גורמי המקצוע בעת גיבוש ההסדר. ואולם לעמדת גורמי המקצוע יש חשיבות בהארכת הוראת השעה כיוון שיש בה כדי לסייע, במידה מסוימת, בהתמודדות עם כמות הכלואים המוחזקים במתקני הכליאה של שירות בתי הסוהר (אף על פי שהשפעתו של החוק על הפחתת הצפיפות בבתי הסוהר מצומצמת)".

אסיר - בית כלא - בית סוהר
אילוסטרציה. צילום: דוברות שב"ס

תגובה אחת

Back to top button