מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: החוק למניעת הטרדה מינית יחול גם על עובדי קבלן

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק למניעת הטרדה מינית של חברת הכנסת מירב מיכאלי, חבר הכנסת ששי גואטה וחברת הכנסת שלי טל מירון. שבעה חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תוחזר לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

החוק קובע כי יש להחיל על מזמין שירות המקבל שירות מאדם באמצעות קבלן שירות ועל עובדים שמועסקים דרך קבלן שירות כאמור את תחולת החוק למניעת הטרדה מינית, בו קבועים אמצעים שונים שעל מעסיק לנקוט כדי למנוע ולטפל בהטרדה מינית במסגרת יחסי העבודה.

זאת בדומה להרחבה שקיימת כיום בחוק לגבי מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם. כתיקון משלים לחוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, מוצע להחיל את ההגנה הניתנת לעובד מפני פגיעה על רקע הטרדה מינית, גם על עובדים המועסקים באמצעות קבלן שירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "חוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח–1998 קובע איסורים בדבר הטרדה מינית והתנכלות הנובעת ממנה, ולפיו הטרדה מינית היא עבירה פלילית ועוולה אזרחית המזכה בפיצויים. סעיף 9 לחוק למניעת הטרדה מינית מרחיב את תחולתו גם על מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם אך אינו מחיל חובה דומה על עובד של קבלן שירות המועסק אצל מזמין השירות, צורת העסקה שרווחת בשנים האחרונות.״

עוד נכתב כי ״עם העובדים המועסקים בדרך זו נמנים עובדים בתחום השמירה והאבטחה ובתחום הניקיון. כיוון שלרוב, עובדים אלה מועסקים במשרות זוטרות והם משתייכים לאוכלוסיות מוחלשות, ראוי להעניק גם להם את ההגנה הניתנת לפי החוק לעובדים מן המניין ולעובדים המועסקים באמצעות קבלני כוח אדם, ולהחיל גם על מזמין השירות ועל עובדים אלה את תחולת החוק".

מליאת הכנסת - כנסת ישראל
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ׳

Back to top button