לבנוןמבזקים

חיזבאללה למתווך האמריקאי: אם ישראל מעוניינת במלחמה "אהלן וסהלן"

ביקורו של המתווך האמריקאי עמוס הוכשטיין בביירות העלה מספר נקודות מעניינות ואיומים חדשים מצד חיזבאללה כלפי ישראל. לפי דיווחים בלבנון, הוכשטיין נפגש עם בכירי חיזבאללה שהעבירו מסרים תקיפים בנוגע לאיומים והמתיחות באזור.

חיזבאללה הודיעו להוכשטיין כי כל איום מצד ישראל לא ישפיע עליהם, ואם ישראל מעוניינת לפתוח במלחמה – הם מוכנים לכך. "אהלן וסהלן", אמרו נציגי חיזבאללה. הם אמרו למתווך כי הם פוגעים רק במטרות צבאיות בעוד שישראל תוקפת אזרחים במכוון, במטרה להסלים את המצב. למרות זאת, בחיזבאללה הבהירו כי הם מתחייבים להמשיך ולפגוע רק במטרות צבאיות.

ארגון הטרור חיזבאללה הבהיר למתווך האמריקאי כי במידה וישראל תפתח במלחמה, היא צריכה לקחת בחשבון שמדובר במתקפה על איראן, שכן איראן תתערב צבאית ותצטרף לחיזבאללה. נדגיש כי מדובר בפעם הראשונה שנשמעת הצהרה כזו מפי חיזבאללה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, בחיזבאללה הזהירו כי ישראל תעמוד בפני שיגורים מאסיביים הן מאיראן והן מלבנון במידה ותבחר להסלים את המצב ולפתוח בתקיפה רחבה. הסיבה לפרסום הסרטון של הכטב"מ "דוחיפת" על ידי חיזבאללה ביום שלישי הייתה בתגובה למסר שהעביר הוכשטיין לפיו ישראל הציבה אולטימטום לחיזבאללה עד ה-26 לחודש. בתגובה, חיזבאללה איימה כאמור שוב על ישראל.

בזמן ביקורו של הוכשטיין, הוכרזה הפסקת אש בת 48 שעות. בעוד שהפסקת האש נראתה כחלק מחג הקורבן, התברר כי הייתה זו בתיאום בין איראן וארצות הברית במטרה להוריד את המתיחות באזור לקראת ביקורו של הוכשטיין.

ההצהרות והאיומים שהועברו במפגש זה מצביעים על המתח הגובר בין הצדדים ועל האפשרות להסלמה נוספת באזור. בישראל נחושים להשיב את תושבי הצפון לבתיהם לפני תחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר ונראה כי גם הצד השני (חיזבאללה) נחוש להמשיך במתקפות כל עוד המלחמה בעזה נמשכת. ייתכן מאוד שישראל תאלץ לקבל החלטות קשות כבר בשבועות הקרובים.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

Back to top button