חדשות חוץמבזקים

הרצליה מצטיינת במדד הגאווה של האגודה למען הלהט"ב

המדד מציג השנה את העשירייה והחמישייה המובילה ביחס לקהילת הלהט"ב בין 40 הרשויות המקומיות שנמדדו ברחבי הארץ על פעילותן בשנת 2023 וכן "ציון לשבח" שקיבלו רשויות מובילות על פעילותן, זאת במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב ברחבי ישראל.

על פי המדד, עיריית הרצליה שמדורגת בין חמש העיריות המובילות בישראל ביחס ללהט"ב, הפגינה הישגים משמעותיים ומצוינות בתחומי הרווחה והתרבות. כמו כן, בעיר יש אחראי להט"ב בשירות הפסיכוסוציאלי חינוכי, יש עו"ס פעיל בעיר שאחראי על נושא הלהט"ב, והתקיימה בשנה הכשרה לצוותי הרווחה בנושא. העירייה תלתה שילוט ייעודי לציון חודש הגאווה במרחב הציבורי וקיימה פעילויות לציון חודש הגאווה במימון הרשות.

הרשויות נמדדו על סמך חמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית ומבנה ארגוני, נראות במרחב הציבורי ותרבות. נבדק בין היתר, האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות המקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על נושא הלהט״ב, האם התקיימה הכשרה לצוותי הרווחה והחינוך והאם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה וקידמה נראות במרחב הציבורי בנושא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״בתוך המציאות הכואבת והמאתגרת שהמלחמה מביאה עמה, יש גם אינספור הזדמנויות להתבונן על יופיה של החברה הישראלית, מרובת הגוונים והפנים. חודש הגאווה הוא הזדמנות כזו. השבר שפקד אותנו מאז שבעה באוקטובר הותיר פצעים וטראומות רבות, ומאידך – הוא הציף לפני השטח גיבורים מפעימים. אחד מהם הוא רב-סרן במיל׳ שגיא גולן ז״ל, לוחם ומפקד שנפל בעת שהציל עשרות משפחות נצורות בקרב הקשה בקיבוץ בארי; אשר זכינו לארח בבית הנשיא את בן זוגו – עומר אוחנה – שהוכר באופן תקדימי כאלמן צה״ל, בצעד חשוב ביותר בדרך לתיקון ולריפוי עבור משפחות חד-מיניות שעולמן חרב עליהן במערכות ישראל ובפעולות האיבה.

עוד אמר: "השותפות הישראלית, המשקפת פסיפס מרהיב, היא הסוד לבניין החברה והמדינה אחרי השבר הנורא, ובלבד שהיא תבוסס על סובלנות, הקשבה וכבוד לאדם באשר הוא, כי חביב אדם שנברא בצלם״.

ראש העיר הרצליה, יריב פישר, אומר: "הרצליה מובילה בשוויוניות ובקבלת האחר, ללא הבדלי דת, גזע, מין והעדפה מינית. אנו בעירייה מעניקים שירותים אופטימליים למגוון הצרכים של התושבים ונפעל לקדם, כבר מגילי גן, ערכים של סובלנות, כבוד הדדי, הכלה וקבלת האחר. עיריית הרצליה שותפה למאבקם של האוכלוסייה הלהט"בית לקבלת שוויון זכויות מלא."

סגן ראש העיר, מחזיק תיק הגאווה והסובלנות, עופר לוי: "אני נרגש מאוד לקבל את התוצאות האלה וכמחזיק תיק הגאווה והסובלנות אני שמח וגאה לחיות בעיר פלורליסטית ושוויונית בה מקבלים כל אדם ואדם באשר הוא. אמשיך לעבוד קשה כדי לתת לכל תושב ותושבת הרגשה של שייכות וזכות לחיות בכבוד. האהבה שייכת לכולםן, ולכולנו יש את הזכות הבסיסית להקים משפחה".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: "המלחמה חשפה את הפער הבלתי נתפס בין התגייסות הקהילה הגאה למאמץ המלחמתי לבין היעדר הזכויות המלאות בחיים האזרחיים. מול פער זה, ניצבות רשויות מקומיות שנושאות על דגלן את ערכי השוויון, ליברליות, וסובלנות מכל הקשת הפוליטית ועומדות לצד קהילת הלהט"ב כחומה בצורה.

עוד אמרה: "יש לנו עוד דרך ארוכה ומשמעותית לעשות עד שנגיע למרחב בטוח ושוויוני בכל הארץ ואנחנו צועדים וצועדות לשם ביחד עבור כל נער ונערה להט"ב בישראל שגם להם מגיע להיות מי שהם, איפה שהם. העשייה ברשויות המקומיות מעוררת תקווה ואני מאמינה שבדרך של שיתוף פעולה, סובלנות והכלה נוכל להמשיך ולקדם חברה ישראלית צודקת וטובה יותר לקהילה הגאה ולכל אזרחי ואזרחיות המדינה". 

צילום: דוברות עיריית הרצליה
הרצליה
צילום: דוברות עיריית הרצליה

תגובה אחת

  1. חבל שהיא לא מצטיינת בניקיון ,מדרכות ישרות וכבישים ללא בורות

Back to top button