לבנוןמבזקים

הבריון השכונתי: נסראללה משגר איומים על ישראל וגם לעבר קפריסין

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא הערב (רביעי) נאום לזכרו של טאלב סמי עבדאללה, המכונה "אבו טאלב" – מפקד חיזבאללה שחוסל על ידי ישראל לפני שבוע, במהלכו שיגר שורה של מסרים מאיימים לנוכח המתיחות הביטחונית באזור. הנאום שנמשך כשעה, כלל איומים חריפים נגד ישראל ובין היתר התרברב נסראללה ביכולותיו הצבאיות והמודיעיניות של ארגון הטרור.

נסראללה החל את נאומו בהכרזה כי הקרב הנוכחי הוא הגדול ביותר מאז 1948 ויש לו אופק ברור ובהיר שישנה את פני האזור ויעצב את עתידו. הוא הדגיש את נכונות חיזבאללה להמשיך במאבק ההיסטורי עד לניצחון מלא. לדבריו, האיומים שמגיעים מישראל והצהרות המתווכים הבינלאומיים לא מפחידים את חיזבאללה, וכי הארגון ערוך ומוכן לכל תרחיש אפשרי. "אנו מאשרים את עמדתנו המוצקה ואת נכונותנו להמשיך בעמדה ההיסטורית, ההומניטרית והמוסרית עד לניצחון," הדגיש.

נסראללה הוסיף כי במהלך שמונה החודשים האחרונים, חיזבאללה לא ירה לאוויר אלא נקט באסטרטגיה של לעוור ולבדוק את מערכות ההגנה של ישראל. לדבריו, כל מה שחיזבאללה רואה, הוא מרשה לעצמו לירות עליו בחזית זו. הוא הוסיף כי הסרטון שפורסם אתמול כולל קטעים קצרים ונבחרים משעות ארוכות של צילום בחיפה. נסראללה ציין כי חיזבאללה צילם במשך שעות רבות את חיפה, לפני חיפה ואחרי חיפה, כדי לאסוף מידע מודיעיני מדויק. "אנחנו לא נספק את כל המידע שיש ברשותנו, יש לנו כמות גדולה מאוד של מידע מה שפורסם אתמול היה זמן נבחר של דקות מחיפה, בזמן שהרחפן טס במשך שעות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברמת הנשק, טען נסראללה כי חיזבאללה חשף רק חלק מהנשק שברשותו ואף השיג לאחרונה נשקים חדשים שיכנסו בקרוב לשימוש במלחמה. לדבריו, חיזבאללה מייצר את המל"טים שלו ויש ברשותו מספר גדול מהם. הארגון גם מייצר בלבנון כמה סוגי "טילים סודיים", לדבריו. נסראללה הדגיש כי חיזבאללה עבר את רף ה-100,000 הלוחמים וכי מנהיגי תנועות התנגדות אחרות פנו לחיזבאללה ואמרו שהם רוצים לשלוח לוחמים להצטרף למאבק.

נסראללה טען כי ישראל יודעת היטב שלבנון הכינה את עצמה לימים הקשים ביותר, וכי בעת פרוץ מלחמה לא יהיה מקום בישראל שיהיה חסין מהכטב"מים והטילים של חיזבאללה. הוא רמז על אפשרות של פתיחת מלחמה כוללת בקרוב, וציין כי לחיזבאללה יש בנק מטרות אמיתי וכי ישראל צריכה לחכות לארגון באוויר, ביבשה ובים. "ההתנגדות תלחם ללא בקרה, חוקים והגבלות." הדגיש.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה

בנאומו, נסראללה השמיע גם איום חריג על ממשלת קפריסין, והזהיר כי פתיחת שדות התעופה והבסיסים שלה בפני ישראל לפגיעה בלבנון תחשב כהצטרפות למלחמה. "ממשלת קפריסין חייבת להיזהר – פתיחת שדות התעופה והבסיסים שלה בפני האויב כדי לפגוע בלבנון פירושה שהיא הפכה לחלק מהמלחמה," הצהיר נסראללה. הוא הבהיר כי חיזבאללה יפעל בכל המישורים – ביבשה, באוויר ובים – וכי הארגון ערוך לפעולה בכל הזירות במקרה של פריצת מלחמה.

נסראללה התייחס גם למאבק בין ישראל לארגוני הטרור בעזה ובגדה המערבית, וטען כי חיזבאללה מצליח לגרום להפסדים כבדים לישראל, הן מבחינה אנושית והן מבחינה אסטרטגית. הוא ציין כי "הכיבוש סבור שחיסול ארבעה גדודים ברפיח ישיג עבורו ניצחון מוחלט, אך זו הטעיה ולא ניצחון". נסראללה הוסיף כי "האויב הישראלי סובל מהפסדים כבדים וכי הכיבוש לא מצליח להסתיר את הפסדיו בסופו של דבר".

בנאומו, התייחס נסראללה גם לחיסלו של טאלב סמי עבדאללה והדגיש את חשיבותו לארגון. הוא ציין כי אף על פי שהאובדן הוא גדול, חיזבאללה ממשיך בדרכו וממשיך לפעול במלוא הכוח והנחישות. נסראללה הבהיר כי המאבק של חיזבאללה הוא מאבק מוסרי ורוחני וכי ההתנגדות ממשיכה להיות חזקה ונחושה. הוא הדגיש כי "אבו טאלב" היה מפקד שדה חשוב וכי הקרבתו הייתה למען המאבק והחזון של הארגון.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה

מנאומו הארסי והתוקפני של מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה, החריף ביותר מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר, ניתן ללמוד כי נסראללה לא רק שאינו מורתע אלא מנסה בכל כוחות לגרור את ישראל למלחמה רחבה. נסראללה רואה היטב את מה שמתחולל בתוך ישראל והמאבקים הפוליטיים, ביניהם הפרישה של גנץ ואייזנקוט מהממשלה, המתיחות בין נתניהו לדרעי על רקע "חוק הרבנים", ההפגנות בישראל נגד הממשלה הקוראות להפלתו של נתניהו ועל המשבר העמוק מול ארצות הברית והתמונה מבחינתו ברורה – ישראל נמצאת בחולשתה הגדולה ביותר מאז הקמתה! ולכן הוא מרשה לעצמו. מה גם שאיראן נותנת לו רוח גבית, תומכת ודוחפת אותו למלחמה עם ישראל. מוקדם יותר הבהיר ארגון הטרור חיזבאללה כי במלחמה עם ישראל גם איראן תתערב.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button