מבזקיםצבא וביטחון

צפו: כך פועלים רכזי השטח ולוחמי השב"כ בתוך שטח רצועת עזה

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) מפרסם היום (רביעי) הצצה ראשונה מפעילות רכזי השטח ולוחמים של הארגון בתוך שטח רצועת עזה. הסרטון שב"כ מתאר את אופן הפעילות שכולל זיהוי של מחבלים שנטמעים באוכלוסייה וחקירות בשטח שמספקות מודיעין רב בזמן אמת.

"אנחנו נמצאים פה בשכונת חיל אל אמל, לאחר שכוחות של אוגדה 98 כיתרו את השכונה, הרכזים שלנו ולוחמים נוספים לשירות מלווים את הכוחות המתמרנים כתף אל כתף בתחילת התמרון הצבאי. המטרה – להביא מודיעין חם וערכי מהשטח ולספק אותו לכוחות בצורה המהירה ביותר, ולהצליח להביא השיגים מבצעים משמעותיים", מספר אחד מרכזי השטח של השב"כ בסרטון.

חקירות - חקירת שב"כ - מחבלים - רצועת עזה - פעילות מודיעינית
צילום: תקשורת שב"כ

עוד הוסיף: "אנחנו מבצעים פה פעילות נקז שמטרתה היא הפרד המחבלים – הבדוקאים שמעניינים אותנו מודיעינית ליתר האוכלוסייה." לדבריו, "האוכלוסייה שמגיעה מתוך השכונה עוברת דרך המצלמות והאמצעים המיוחדים. האנשים שמוחרגים מגיעים לפה, פה יש צוות משולב של רכזי שב"כ, הם מבצעים אימות זיהוי ולוקחים אותם להמשך טיפול ומיצוי מודיעין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
חקירות - חקירת שב"כ - מחבלים - רצועת עזה - פעילות מודיעינית
צילום: תקשורת שב"כ

בהמשך מתאר רכזה השטח של השב"כ כי "הבדוקאים לאחר שהם עוברים זיכוי מגיעים לחדרים האלה ועוברים חקירות על ידי הצוותים הייעודים שלנו, ומכאן מתקבלת ההחלטה האם להביא אותם לארץ להמשך חקירה או לשחרר אותם לדרכם. הרבה פעמים כבר בחקירות האלה מתקבל מודיעין שמסייע לכוחות המתמרנים ומציל חיים בשטח."

ר' חוקר שטח בשב"כ מספר: "תפקידנו לבצע חקירות בשטח, פעילי חמאס, ג'יהאד אסלאמי, להביא את המודיעין כמה שיותר מהר, מיקום חטופים, מחבלים אשר מחזיקים חטופים בידיהם, מקום מסתור של בכירים."

חקירות - חקירת שב"כ - מחבלים - רצועת עזה - פעילות מודיעינית
צילום: תקשורת שב"כ

"העבודה שלנו עם השב"כ פה היא מאוד מאוד יעילה, "מציין גל, מפקד פלוגה בחטיבת גבעתי. לדבריו, "כשיש לך כוח של השב"כ שצמוד אלייך, אתה הולך לנקודות יותר חשובות, מוצא יותר אמל"ח, מצאנו לא מעט פירים ביחד עם השב"כ. "תחפור פה" – ובנקודה מסוימת שהם אמרו מצאתי מינהור."

"הייתי שותף לכמה וכמה מקרים של מודיעין על חטופים שעלה בחקירה, ניצלו חיי אדם, הלכה למעשה. תחושת שליחות עצומה להיות פה. אני אשאר פה ככל שיידרש. להגיע לכל פיסת מודיעין, על מנת להציל חיים ולסייע לכוחות הצבא עד הניצחון", מסכם א' רכז שטח בשב"כ.

צילום: תקשורת שב"כ

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לצהייל אלופים השם ישמור אותכם אמן ואמן גיבורי ישראל

Back to top button