חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה בביקור בעיר אופקים: "אויבנו ניסו לבצע פה טבח נורא"

נשיא המדינה יצחק הרצוג, ביקר הבוקר (חמישי) בעיר אופקים. עם הגעתו, ביקר הנשיא בכיכר המערבית באופקים – הנקודה הראשונה ממנה נכנסו לעיר המחבלים המרצחים בשבעה באוקטובר. בכיכר הוצג המיזם ״הבית בכיכר״ שהוצב על ידי תלמידי העיר, ונועד לסמל לכידות חברתית ותקומה.

בטקס נכחו ראש עיריית אופקים איציק דנינו, מנהל מחוז דרום במשרד החינוך רם זהבי, ותלמידות ותלמידי העיר. הנשיא פתח את דבריו ואמר: ״קבלת הפנים שנערכה לי כאן היא מרגשת וסמלית. בזמנים רגילים לא היינו מתכנסים כאן, אבל אנחנו מתכנסים איתכם פה באמצע הכיכר הזו, כי מכאן אנו משקיפים על המקום בו ניסו אויבנו לבצע פה טבח נורא. פה ניהלו תושבי ואזרחי אופקים קרבות גבורה, והיו ששילמו בחייהם לצערנו הרב.

בעיר הזו יש מנהיגות יוצאת דופן, עם ראש עירייה נפלא וצוות נהדר. ביקרנו פה בחמ״לים בשבועיים הראשונים למלחמה, ראינו איך העיר מתמודדת, ובכלל לאופקים יש שם יוצא מן הכלל. מאופקים תצא תורה ובשורה. בשורה של צמיחה וחיים. אני בטוח שהעיר תתפתח ותפרח, ומאחל בעיקר לכל עם ישראל רק בשורות טובות, שיחזרו החטופים במהרה ושכוחות צה״ל ישלימו את משימותיהם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך, נפגש הנשיא עם בני נוער במרכז ״מגנט״, שהוקם בעיר לטובת בני הנוער שלא יצאו מבתיהם מפרוץ המלחמה. במרכז, מתקיימים שלל פעילויות וסדנאות חינוכיות לנוער. במפגש השתתפו נציגים מקבוצת הרובוטיקה, תלמידים ונציגי תנועות הנוער באופקים.

נציגי הנוער שיתפו את הנשיא באתגרים שאיתם הם מתמודדים בעקבות המלחמה. נשיא המדינה פנה אליהם ואמר: ״אתם דור מדהים, אתם דור מופלא. דור שקיבל על כתפיו משימות עצומות. החיילים, שהם רק כמה שנים מבוגרים מכם, הוכיחו איזה דור עצום גדל פה בארץ. ראינו את זה עכשיו פה באופקים איתכם – ואני אומר את זה לכולם״.

לאחר מכן, נפגש הנשיא עם משתתפי עמותת ״ערכים בספורט״, באולם הספורט העירוני ע״ש הספורטאי יוסי ששון ז״ל. כמענה לאתגרים שניצבים ליישובי הצפון והדרום שנפגעו במלחמה, העמותה פיתחה בהובלת בית הנשיא את התוכנית ״משחק קבוצתי״, שמציעה תהליך התערבות לחיזוק ומיצוב מחלקות הילדים והנוער בכדורגל ובספורט. בהמשך נפגש הנשיא עם משפחות שכולות של תושבי העיר שנרצחו ב-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה, שמע את סיפורי יקיריהם, וחיזק אותם בעת המורכבת והקשה הזו.

צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ
צילום: קובי גדעון/לע״מ

תגובה אחת

  1. נשיא שבחר צד מובהק….
    נשיא מיותר במוסד מיותר שעולה מיליוני שקלים בשנה ממיסים של כולם
    העניק פרס לאחים לנזק ולא אמר כלום על הרבנות שלהם לצבא ….

Back to top button