חדשות חוץמבזקים

גורם אמריקני: "ישראל צריכה את הפצצות למלחמה בלבנון"

הבית הלבן, משרד החוץ והפנטגון הגיבו להודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לעיכוב משלוחי הנשק לישראל ואמרו כי הם לא יודעים "על מה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו דיבר כשאמר השבוע ששר החוץ אנתוני בלינקן פועל להסרת "צווארי בקבוק" המעכבים את משלוחי הנשק לישראל".

בסרטון שפורסם ביום שלישי האחרון אמר נתניהו כי בשיחה עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן אמר לו כי "לא יעלה על הדעת שבחודשים האחרונים הממשל מנע נשק ותחמושת מישראל".

גורם אמריקני אמר כי ארה"ב בחנה משלוח אחד של פצצות במשקל 2,000 פאונד ו-500 פאונד מאז מאי. בזמן שישראל התכוננה למתקפה גדולה ברפיח, ממשל ביידן השהה את המשלוח כי, כפי שניסח זאת הנשיא ביידן בראיון בחודש שעבר, "אזרחים נהרגו בעזה כתוצאה מהפצצות הללו." והוסיף, "אני לא מספק את הנשק ששימש בעבר כדי להתמודד עם רפיח".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם זאת, הממשל האמריקני הבהיר כי "ארה"ב תמשיך לתמוך בכיפת ברזל, מערכת ההגנה של ישראל מפני ירי רקטות, ותבטיח שישראל תוכל "להגיב לתקיפות" שמקורן במזרח התיכון." הפנטגון אומר שארה"ב המשיכה לשלוח נשק לישראל בשבועות שחלפו מאז.

הבכיר האמריקני מתעקש שלא היה עיכוב של משלוחי נשק, למעט משלוח פצצות במשקל 2,000 פאונד, שעמדו לצאת ממחסן נשק בחוף המזרחי באונייה כשהמשלוח נעצר בתחילת מאי. "הם עמדו לצאת ממחסן נשק בחוף המזרחי באונייה כשהאספקה ​​הופסקה", אמר והדגיש כי "ישראל לא צריכה אותם לעזה, אבל היא תצטרך אותם אם הסכסוך בלבנון יסלים עוד יותר."

עם זאת, הגורם האמריקני ציין כי "הישראלים לא התקרבו להשגת מטרתם להשמיד את חמאס" במלחמה שהחלה עם הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר בדרום ישראל, במהלכו נרצחו למעלה מאלף ישראלים." לדבריו, נותרו מאות מחבלים בעזה, קילומטרים של מנהרות שלא טופלו, ומנהיג חמאס יחיא סינוואר עדיין חופשי. מכיוון שלישראל אין תוכנית ל"יום שאחרי", האסטרטגיה הנוכחית היא "מתכון למלחמה מתמשכת", אמר.

הטענה של נתניהו על עיכובים במשלוח הנשק האמריקאי מגיעה עם ההסלמה בגבול הצפון בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן, וחילופי האש שנמשכים מאז אוקטובר וגברו משמעותית משני הצדדים בשבועות האחרונים. האיומים לפתוח במלחמה אזורית רחבה יותר מתחזקים וממשל ביידן מנסה למנוע זאת בכל דרך אפשרית. הגורם האמריקני מעריך שההחלטה הישראלית אם להיכנס ללבנון תגיע בסוף יולי.

ג'ון קירבי, יועץ התקשורת לביטחון לאומי של הבית הלבן, אמר ביום חמישי לכתבים שהממשל לא ידע מראש על הסרטון של נתניהו ואמר שהוא "מביך" ו"מאכזב".

קירבי הוסיף כי "אין מדינה אחרת שעשתה יותר, או תמשיך לעשות יותר מאשר ארה"ב כדי לעזור לישראל להגן על עצמה".

בהצהרה שפרסמה אתמול לשכת ראש הממשלה, אמר נתניהו: "אני מוכן לסבול מהתקפות אישיות בתנאי שישראל תקבל מארה"ב את התחמושת הדרושה לה במלחמה לקיומה".

תגובה אחת

  1. זה סכסוך משפחתי. תנו לנו לפתור אותו בעצמנו ותפסיקו להתערב.

Back to top button