מבזקיםפוליטי / מדיני

השר כ"ץ: "זו הדרך היחידה למנוע מלחמה כוללת"

שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס לפני זמן קצר (שישי) למצב הביטחוני המתוח בגבול הצפון ואמר: "בעקבות איומי נסראללה השבוע, הודעתי שישראל מתקרבת מאוד לרגע ההחלטה על שינוי כללי המשחק מול החיזבאללה ולבנון. במלחמה כוללת החיזבאללה ייהרס ולבנון תוכה קשות. יהיו אתגרים בחזית ובעורף, אבל כעם חזק ומאוחד ובמלוא עוצמתו של צה"ל נחזיר את הביטחון לתושבי הצפון."

השר כ"ץ הוסיף, "העברתי מסר ברור בשיחותיי עם שרי חוץ בעולם שהדרך היחידה למנוע מלחמה כוללת היא ללחוץ על איראן בסנקציות קשות ולהכריח אותה להורות לחיזבאללה להתפרק מנשקו בדרום לבנון ולסגת עד לנהר הליטאני."

"ביקרתי השבוע בהונגריה, ידידתנו הגדולה שעומדת לכהן כנשיאת האיחוד האירופי, כדי לתאם עמדות בנושאים המרכזיים. לא להכרת האיחוד האירופי במדינה פלסטינית, כן לסנקציות על איראן. כן להתניית כל הפסקת אש בשחרור החטופים ומתן אפשרות לישראל להשלים את חיסול החמאס." הדגיש שר החוץ והוסיף: "פגשתי את נציגי הקהילה היהודית וביקרתי באנדרטת הערבה הבוכייה לזכר 600 אלף יהודי הונגריה שנרצחו בשואה, בהם רבים מבני משפחתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר כי "השילוב בין העבר הטראגי למציאות בהווה, כאשר יש לנו מדינה חזקה ומובילה – היה עוצמתי ומרגש. כולנו מחבקים את משפחות חיילינו הגיבורים שנפלו למען הגנת המולדת, ומאחלים החלמה מלאה לפצועים."

שר החוץ - ישראל כץ - ישראל כ"ץ
צילום: דוברות השר ישראל כ"ץ

Back to top button