חדשות הארץמבזקים

משפחות חטופים בקריה בת״א: ״במקום פדיון שבויים – פדיון ג׳ובים לרבנים״

במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (שבת) בקריה בתל אביב, נציגי משפחות החטופים מתחו ביקורת נוקבת על התנהלות הממשלה. דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט, מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו. אלגרט האשים את נתניהו בהזנחת מאמצי השחרור לטובת אינטרסים פוליטיים. "במקום להתמקד בהחזרת החטופים, אתה מסלים את המתיחות עם ארצות הברית," טען אלגרט.

הוא הוסיף כי נתניהו מעדיף "פידיון ג'ובים לרבנים" על פני פדיון שבויים, ומבקר את מפקדי צה"ל במקום לתמוך בהם בעת מלחמה. אלגרט הביע חשש שנתניהו מכשיל במכוון את המשא ומתן, באומרו: "נראה שאתה מרוצה מהיעדר תגובה חיובית מחמאס, כי שחרור החטופים יסיים את המלחמה ויוביל לבחירות." הוא סיכם באשמה חמורה: "אתה מעדיף את הישרדותך הפוליטית על פני חיי יקירינו."

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר החטוף, פתחה אמרה: "היום ה-260 לשהות יקירינו בשבי ארגוני הטרור בעזה." היא הביעה דאגה עמוקה לנוכח דיווחים אחרונים המעריכים כי ייתכן שרק כ- 50 מהחטופים עודם בחיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מצגר האשימה את ראש הממשלה נתניהו בעיכוב מכוון של עסקת שחרור, באומרה: "הזמן אוזל, המשא ומתן תקוע, והחטופים גוועים בשבי כי נתניהו מתנגד לעסקה." היא הטילה את האחריות לגורל החטופים ישירות על נתניהו והממשלה.

בפנייה ישירה לחברי הממשלה, שאלה מצגר: "מה עשיתם בשבוע האחרון להשבת 120 האזרחים שנטשתם? מדוע אתם מאפשרים לחמאס להכתיב את המהלכים במקום ליזום? היכן המאמצים לעסקה שתשיב את כולם?"
היא סיימה בביקורת חריפה: "האם אתם פשוט יושבים בחיבוק ידיים וממתינים לתגובת חמאס?"

כיכר החטופים
ארכיון. צילום: מטה המשפחות

Back to top button