בריאותמבזקים

חשד: שתי נשים מבוגרות נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף קדחת מערב הנילוס

בימים האחרונים, התרחשה התפתחות מדאיגה בתחום בריאות הציבור בישראל: שתי נשים מבוגרות, האחת תושבת פתח תקווה והשנייה מראש העין, נפטרו היום (שבת) בבית החולים בילינסון. לצערנו, קיים חשד משמעותי כי מותן קשור לקדחת מערב הנילוס. בעקבות זאת, בית החולים ממתין בדריכות לתוצאות בדיקות מעבדה לצורך אישור סופי של סיבת המוות.

במקביל, משרד הבריאות מדווח על חשד לשלושה מקרים נוספים של הידבקות במחלה זו. שניים מהחולים כבר שוחררו לביתם לאחר שיפור ניכר במצבם, החולה השלישי עדיין מאושפז ומצבו נמצא תחת מעקב רפואי צמוד. נוסף על כך, מתחילת חודש מאי ועד כה אובחנו 19 מקרים של קדחת מערב הנילוס ברחבי הארץ, כאשר מתוכם 17 הצריכו אשפוז.

מדאיג במיוחד הוא העובדה כי שלושה מהחולים נזקקו להנשמה מלאכותית. חשוב לציין כי כל המקרים הללו התגלו באזור המרכז, מה שמצביע על התפשטות ממוקדת של המחלה. לאור המצב, משרד הבריאות מפרסם המלצות חשובות לציבור. בין היתר, הם ממליצים בחום על שימוש בתכשירים דוחי יתושים ואמצעים נוספים להרחקתם מאזורי מגורים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יתרה מזאת, המשרד מדגיש כי המחלה אמנם מוכרת בישראל זה שנים רבות, אך שכיחותה עולה משמעותית בין החודשים יוני לנובמבר. חשוב להדגיש כי הסיכון לתחלואה חמורה גבוה במיוחד בקרב מבוגרים ואנשים עם מערכת חיסון מוחלשת.

עם זאת, התפרצות המחלה השנה מוקדמת מהרגיל, תופעה המיוחסת, ככל הנראה, לשינויי האקלים הגלובליים. בפרט, תנאי מזג האוויר הלחים השוררים במרכז הארץ מהווים כר פורה להתרבות יתושים באזור, ובכך מגבירים את הסיכון להתפשטות המחלה.

Back to top button