חדשות חוץמבזקים

צבא ארה"ב השמיד שלושה כלי שיט בלתי מאוישים של החות'ים בים האדום

במהלך ה-24 שעות האחרונות, כוחות הפיקוד המרכזי של ארצות הברית (סנטקום) השמידו בהצלחה שלושה כלי שיט בלתי מאוישים (USV) של המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן בים האדום. בצבא ארה"ב מדגישים כי ההחלטה להשמיד מערכות אלה התקבלה לאחר שהתברר כי הן מהוות איום מידי על כוחות ארה"ב, כוחות הקואליציה וכלי שיט מסחריים באזור. פעולה זו בוצעה כדי להגן על חופש השיט ולהפוך את המים הבינלאומיים לבטוחים ומאובטחים יותר עבור כלי שיט של ארה"ב, כוחות הקואליציה וכלי שיט מסחריים.

בנוסף, המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן שיגרו שלושה טילים בליסטיים נגד ספינות (ASBM) מאזור שנשלט על ידי החות'ים בתימן אל מפרץ עדן. לא דווח על נפגעים או נזק משמעותי לכוחות ארה"ב, כוחות הקואליציה או כלי שיט מסחריים. צבא ארה"ב מהבהיר כי הטענות האחרונות על "מתקפה מוצלחת" של כוחות החות'ים על נושאת המטוסים האמריקנית "דוויט ד. אייזנהאואר" (CVN-69) הינן שקריות לחלוטין.

התנהגות מתמשכת ומסוכנת זו של המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן מאיימת על היציבות האזורית ומסכנת את חייהם של ימאים ברחבי הים האדום ומפרץ עדן. החות'ים טוענים שהם פועלים בשם הפלסטינים בעזה, אך למעשה הם מאיימים ולוקחים את חייהם של אזרחים חפים מפשע שאין להם כל קשר לסכסוך בעזה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב הדגיש כי ימשיך לפעול עם שותפים כדי לפעול נגד החות'ים ולהחליש את יכולותיהם הצבאיות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
תקיפה אמריקנית - צבא ארה"ב - לילה
אילוסטרציה. צילום: פיקוד המרכז של צבא ארה"ב

Back to top button