מבזקיםמשפטי/פלילי

הורשע לאחר שאנס סטודנטית שלמדה עמו וטען שהעלילה עליו עלילת שווא

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע את מישאל זוהר בעבירת אינוס בנסיבות מחמירות, לאחר שאנס סטודנטית שלמדה עמו וטען כי היא מנסה להעליל עליו עלילת שווא.

לפי כתב האישום שהגישה עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, זוהר והמתלוננת למדו יחד באוניברסיטה והיו בקשר ידידותי. במהלך 2015, קבעו השניים להיפגש ולצאת לבלות. לאחר שהמתלוננת אספה את זוהר, הוא ציין כי הוא עייף ולא רוצה לשתות אלכוהול.

הם נסעו לבית הוריה של המתלוננת, שם שתו משקה אלכוהולי ושוחחו. בשלב מסוים, ביקש זוהר מהמתלוננת להניח את כוס המשקה שבידה, משך אותה לכיוונו והחל לנשקה. לאחר מכן הרים אותה ולקח אותה לחדרה. למרות התנגדותה, הפשיט אותה בכוח וביצע בה מעשה סדום. לאחר שהמתלוננת הצליחה להשתחרר מאחיזתו וניסתה להדוף אותו, ריתק זוהר את המתלוננת למיטה ואנס אותה, זאת למרות תחינותיה שיחדל ממעשיו. ֿֿ

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר האירוע, דרשה המתלוננת מזוהר לעזוב, אך הוא דרש חיבוק כתנאי לעזיבתו. המתלוננת נאלצה לחבק אותו כדי שיסכים לעזוב.

זוהר טען במהלך המשפט כי היחסים היו בהסכמה וכי מדובר בעלילת שווא. עם זאת, שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע דניאל בן טולילה, טל לחיאני שהם ויואב עטר נתנו אמון מלא בגרסתה של המתלוננת ודחו את טענותיו של זוהר תוך שהם קובעים כי הטענה לעלילת שווא לא רק שאינה נתמכת בראיה כלשהי, אלא מנוגדת לכל היגיון ושכל ישר. קבלת טענה זו מחייבת להאמין כי המתלוננת תכננה עלילת שווא במשך חמש שנים, למרות שהיו בידיה כל הראיות הדרושות כבר בסמוך לאירוע.

ביחס ליסוד הנפשי הנדרש בעבירת האינוס, חידד בית המשפט: "עסקינן בעבירת מודעות הנבחנת לאור מכלול הנסיבות של כל מקרה ומקרה. בית המשפט העליון נדרש לאחרונה לשאלת היסוד הנפשי הנדרש לעבירת האינוס וקבע כי יסוד נפשי זה כולל מודעות למעשה החדירה ולאפשרות שהמתלוננת איננה מסכימה למעשה.״

״ברי כי ביצוע מעשה בעילה כאשר הנאשם מודע לאפשרות שהמתלוננת אינה מסכימה למעשה הבעילה או כאשר הוא חושד שהמתלוננת לא נותנת את הסכמתה למעשה כאמור, ובוחר לעצום את עיניו, גם הוא עונה על דרישת היסוד הנפשי הנדרש להוכחת העבירה.״ הוסיף

לסיום נאמר כי "ודוק הלכה ברורה ומושרשת במחזותינו קובעת מי שהובעה אי הסכמה בכל דרך, מוטלת על כתפי בן הזוג חובה מוגברת לברר את הסכמה של האישה לקיום יחסי המין״. לאור האמור, הרשיע בית המשפט את זוהר בעבירות של אינוס בנסיבות מחמירות.

עו"ד עינת בלנרו מפרקליטות מחוז דרום, שניהלה את התיק: "הרשעתו של מישאל זוהר משקפת את החשיבות הרבה שבית המשפט רואה בהגנה על נשים מפני פגיעה מינית. מדובר במקרה בו זוהר ניצל את האמון של המתלוננת ואנס אותה בכוח ובאלימות. אומץ ליבה של המתלוננת, כפי שמשתקף היטב בהכרעת הדין שולח מסר ברור לכל אותן המתלוננות אשר אוזרות אומץ להתלונן גם בחלוף זמן ושינוי סטטוס בחיים. הפרקליטות תמשיך לפעול בנחישות להגן על קורבנות עבירות מין ולהביא לדין את מי שפוגע בהם."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button