צרכנות

כיצד סוכנות שיווק דיגיטלי משתמשת באנליטיקה לשיפור ביצועים ?

קרדיט לתמונות PIXABAY

שיווק מבוסס נתונים הוא הגישה של אופטימיזציה של תקשורת המותג על בסיס מידע לקוחות. משווקים מונעי נתונים משתמשים בנתוני לקוחות כדי לחזות את הצרכים, הרצונות וההתנהגויות העתידיות שלהם. תובנה כזו עוזרת לפתח אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית להחזר ההשקעה הגבוה ביותר האפשרי (ROI).

במה שונה שיווק מונע נתונים מהשיווק המסורתי?

כדי להבין את ההבדל, עלינו לחזור על הנחת היסוד המקורית של השיווק .בצורתו הפשוטה ביותר, השיווק תמיד התמקד בשתי מטרות. ראשית, לגלות את הצרכים והרצונות של הלקוחות. ולאחר מכן, באמצעות התובנה הזו, לספק את מה שלקוחות רצו לקנות.

מבחינה מעשית, זה תמיד אומר:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • רכישת הבנה עמוקה של קהל היעד
  • זיהוי ציפיות וצרכי הלקוח
  • עיצוב אסטרטגיות לספק סחורה המבטיחה לפתור את הצרכים הללו

כדי להשיג את היעדים הללו, צוותי שיווק מסורתיים השתמשו בשילוב של מחקרי שוק עם ההנחות שלהם לגבי קהל היעד. למרבה הצער, גישה זו פירושה לעתים קרובות ניסוי וטעיה, מה שהוביל חברות להשיק אסטרטגיות רבות כדי למצוא את זו שמסוגלת להשיג את מטרותיהן.

לעומת זאת, שיווק מבוסס נתונים מאפשר לסוכנות שיווק דיגיטלי להתחבר ללקוחות בזמן הנכון, עם ההצעה הנכונה. אבל יתרונות השימוש בנתונים הם מעבר לשיפור התקשורת בלבד. צוותי שיווק בימינו משתמשים בתובנות של הלקוחות כדי:

  • להתאים אישית את חווית הלקוח
  • למקד מסרים לפלחי שיווק מוגדרים היטב
  • להביא לקוחות חדשים..

בעזרת הנתונים, מותגים יכולים גם למדוד ולשפר את האסטרטגיות שלהם בזמן אמת.

היתרונות של שימוש בביג דאטה בשיווק

עד כה, דנו כיצד נתונים גדולים מסייעים למשווקים לקבל החלטות טובות יותר. החלטות שמביאות, בתורן, תוצאות הרבה יותר טובות, ועושות את זה מהר יותר. אבל משווקים יכולים להפיק תועלת מהנתונים גם בדרכים אחרות. לדוגמה:

  1. נתונים עוזרים להשיג בהירות טובה יותר לגבי קהל היעד

כל מידע על לקוחות מאפשר למשווקים לקבל הבנה חדה בלייזר של קהל היעד שלהם. תובנות מה- CRM, למשל, יכולות להגביר את יכולתו של משווק לחזות עוד יותר את התנהגות הלקוחות. התוצאה היא קמפיינים שיווקיים המבטיחים הגעה ללקוחות עם המסר הנכון בזמן הנכון.

 

  1. Dataמציעה את היכולת לבנות קשרים חזקים יותר עם לקוחות פוטנציאליים

עם נתונים, משווקים יכולים ליצור קשרים הרבה יותר טובים עם הקהל שלהם, כפי שמציין טום בנטון, מנכ"ל איגוד הנתונים והשיווק במאמרו בפורבס: "כמות הנתונים העצומה משילוב כמעט אינסופי של מדיה, מכשירים, פלטפורמות וערוצים מאפשרת למשווקים את ההזדמנות לספק חוויות לקוח 1 ל- 1 בקנה מידה עצום. אם אלה ימונפו בצורה נאותה, עסק עם מיליון לקוחות יכול לספק חוויה מותאמת בדיוק כמו עסק עם תריסר לקוחות".

  1. חשיפת הערוצים הטובים ביותר לקידום

נתונים יכולים לחשוף לא רק העדפות של קהל יעד, אלא גם להציע באילו ערוצים מותג צריך להשתמש כדי למשוך את הקהל שלו עכשיו ובעתיד. תובנה כזו, בתורה, יכולה לעזור למקם את המסר במקום שבו קהל היעד נמצא או עומד להיות בקרוב.

  1. התאמה אישית

הלקוחות של היום סקפטיים לגבי מסרים שיווקיים גנריים שהם מקבלים, ולכן, כדי למשוך לקוחות, משווקים חייבים להתמקד בהתאמה אישית של החוויה שלהם.

ראשית, הנתונים מספקים ראייה הוליסטית של קהל היעד. זה עוזר לזהות את הטריגרים ונקודות הכאב של לקוחות פוטנציאליים. מידע פרטני של לקוחות, אם כן, יכול להעשיר את התקשורת של המותגים עם הלקוח.

קראו עוד על איך לבחור סוכנות לשיווק דיגיטלי שתואמת למטרות העסקיות שלכם .

כיצד שיווק מבוסס נתונים משפיע על הביצועים העסקיים?

התמורה מהתמקדות בנתונים תחילה היא עצומה . למעשה, חלק מהיתרונות של הגישה מונעת הנתונים כוללים נאמנות רבה יותר של לקוחות, רכישת לקוחות חדשים נוספים, הגברת שביעות רצון הלקוחות ועוד.

האתגרים הנפוצים ביותר בשיווק מבוסס נתונים עבור סוכנות שיווק דיגיטלי

  1. איסוף הנתונים – סוכנות שיווק דיגיטלי שאינה מנוסה בעבודה מונחית נתונים עלולה להיות מוצפת מהרעיון של איסוף מידע על לקוחות. מי שלא מתמצה בזה עלול לתהות היכן ניתן למצוא את הנתונים, וגם אם יש להם גישה אליהם, חלקם מוצאים את עצמם משותקים בשל שפע המידע הזמין.
  2. משיכת הנתונים יחד – כדי להפיק תועלת מכך, הנתונים חייבים להיות טריים ככל האפשר. במידת האפשר, יש להשתמש במידע בזמן אמת. אחרת, הנתונים צריכים להתעדכן לעתים קרובות – מידי יום או שבוע, לכל היותר.
  3. התגברות על ממגורות הנתונים כדי לנתח את הנתונים – ברוב המקרים, המידע מתפזר על פני מספר ממגורות נתונים. התוצאה – ממגורות הנתונים מגבילות את היכולת של צוות שיווק להבין את הקהל שלהם ולקבל תובנה מלאה לגבי ביצועי מסע הפרסום שלהם.
  4. בניית צוות נתונים פנימי – עיבוד כמויות גדולות של נתונים דורש לרוב בניית צוותי מומחים חוצי מחלקות.

דוגמאות לשימוש בשיווק מבוסס נתונים

  • באמצעות אוטומציה של רכישת נתונים למסד נתונים יחיד, צוות השיווק הדיגיטלי יכול לקשר בין פעילויות לקוחות פוטנציאליות מקוונות לנתוני לידים, מכירות והפעלה שטופלו במצב לא מקוון על ידי מוקדים טלפוניים רבים תוך שימוש במערכות CRM שונות. עם ניתוח צולב של כל הנתונים הללו, ניתן לזהות הזדמנויות שטרם התגלו למכירה נוספת בחוזים קיימים, ולהפחית את הנטישה.
  • באמצעות אוטומציה וריכוז נתונים ניתן לזהות מודעות בעלות ביצועים טובים יותר. למידה זו מאפשרת לבנות מסעות פרסום עתידיים טובים יותר, ולבצע אופטימיזציה תוך כדי תנועה ללא עיכוב, מה שמביא במידה רבה שיפור בערכי המחיר לקליק.

איך מגדירים אסטרטגיה מונעת נתונים צעד אחר צעד

  1. הגדרת יעדים לנתונים – לפני שתמהרו לאסוף את הנתונים, עליכם להחליט מה אתם רוצים שהם יעזרו לכם להשיג. בדיוק כמו בדוגמאות למעלה, עליכם לזהות מטרה ברורה לנתונים, אשר תנחה את הצעדים הבאים שלכם.
  2. איסוף הנתונים – עם המטרות שנקבעו, עליכם לזהות איזה מידע לאסוף. תבחנו את היעדים שלכם ושקלו, איזה מידע יעזור למימוש המטרות הללו, ואז חקרו היכן תוכלו לגשת לנתונים הללו.
  3. איסוף וארגון הנתונים – שלב זה כולל שתי פעולות. ראשית, החלטה על פלטפורמת נתונים לארגון הנתונים. שנית, שימוש בה כדי לאסוף את מקורות הנתונים שלכם.
  4. בניית הצוות או יכולות פנימיות/חיצוניות – בהתאם למטרות שלכם, ייתכן שתצטרכו לבנות צוות שיעזור לכם לנתח ולפעול לפי הנתונים.
  5. קבלת הרשאות – שילוב גישה מונעת נתונים, במיוחד אם זה הקמפיין הראשון מסוג זה, עשוי לדרוש קבלת הרשאות מבעלי עניין שונים.
  6. מדידה ומעקב אחר ההתקדמות – לבסוף, עליכם לתכנן תהליך למעקב אחר ביצועי מסע הפרסום שלכם. זה יעזור ללכם לנתח טוב יותר את הפעולות שלכם, אבל גם לדווח על ההתקדמות לבעלי עניין אחרים.

כלי שיווק מונעי נתונים לבניית מחסנית מונעת נתונים

אם יש דבר אחד שכיח שהדוגמאות למעלה מגלות לגבי שימוש בנתונים בשיווק, זה שמדובר במשמעת עצומה. עם הנתונים הנכונים סוכנות שיווק דיגיטלי יכולה להשיג כמעט כל מה שהיא רוצה. זה כולל הערכת נתוני לקוחות כדי לחזות התנהגויות, זיהוי דפוסי קנייה, חיזוי תחומי עניין, זיהוי טרנדים מתפתחים, וכן הלאה. עם זאת, עבור רבים, האתגר הוא גישה לכל המידע שהם צריכים. כאן נכנסים לתמונה כלי שיווק מונעי נתונים שונים. אלו יכולים להיות Power BI, Tableau , Google Data Studio, Qlik ועוד.

ואם הגעתם עד כאן, אתם מבינים את החשיבות של שיווק מבוסס נתונים. נשאלת השאלה, האם אתם מוכנים לקחת את השיווק שלכם קדימה?

 

Back to top button