מבזקיםפוליטי / מדיני

"ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט – חיוניות לביטחון ישראל"

ראש הממשלה, חבר הכנסת בנימין נתניהו, נאם היום (שני) בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת.

נתניהו: "תרימו את הראש, אל תעצרו, עד שננצח' – כך אמר ביום שישי האחרון אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר שנפל בקרב ברצועת עזה. אנחנו לא מוכנים להתפשר על פחות מניצחון מוחלט על מרצחי החמאס. אנו מכים בהם באלפיהם, אנו רודפים את בכיריהם, ונמשיך לעשות זאת עד שנחסל את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, עד שנשיב את 120 החטופים – החללים והחיים כאחד, עד שנבטיח שעזה לא תהווה איום על ישראל ועד שנשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. דבר לא יעצור אותנו. אנו נמצאים במאבק על קיומנו המתקיים בשבע חזיתות.

"את המתקפה נגדנו מובילה איראן שחותרת בגלוי להשמיד אותנו. ככל שאנו מעמיקים את המלחמה ברצועת עזה הולכות ונחשפות בפנינו עוד עדויות להיקף המערכה הרב חזיתית נגדנו. אנו נסכל את המערכה הזו כי איראן טוענה בנו בגדול. היא לא לוקחת בחשבון את הנחישות שלנו לגבות מחיר הרסני מתוקפינו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אנו עומדים בפני אתגרים גדולים ובפני הכרעות קשות. הם יחייבו הקרבה, אומץ לב ואחדות בתוכנו. אני מבטיח לכם שלושה דברים: הראשון – לא נסיים את המלחמה עד שנשיב את כל החטופים – חללים וחיים כאחד. אנו מחויבים להצעה הישראלית שהנשיא ביידן בירך עליה. עמדתנו לא השתנתה. הדבר השני, שלא סותר את הראשון – לא נסיים את המלחמה עד שנחסל את החמאס ועד שנשיב את תושבי הצפון והדרום בבטחה לבתיהם. הדבר השלישי – בכל מחיר ודרך נסכל את כוונות איראן להשמידנו.

בזמן מלחמה אני לא מתכוון להתייחס לוועדות חקירה, אבל ההחלטות שקיבלתי בנושא הצוללות וכלי השיט – היו ונשארו חיוניות להבטחת ביטחון ישראל מול ציר הרשע של איראן. חלקן כבר באו לידי ביטוי במלחמה הנוכחית. הספינות שהבאנו יירטו מתקפות כטב"מים על מדינת ישראל במלחמה הנוכחית והצילו חיים רבים. מה היה קורה אם לא הייתי מקבל את ההחלטה להביא את הספינות האלו. אתם מדברים איתי על נהלים בירוקרטיים? אני מדבר על ביטחון ישראל. ההחלטה שלי הייתה חיונית לביטחון ישראל. המציאות כבר הוכיחה זאת, וההיסטוריה תוכיח זאת ביתר שאת. שום ועדת חקירה שמונתה על ידי ממשלה קודמת במטרה פוליטית ברורה לא תשנה זאת. אני מוכן לספוג את הנאצות שלכם, ואת ועדות החקירה שלכם למען ביטחון ישראל ולמען לוחמינו הגיבורים.

בזמן שחיילנו נלחמים בחירוף נפש יש מי שמנסים להחליש את הרוח. הם אומרים שצה"ל לא יכול לנצח. הם מגדפים, הם מנרמלים אלימות ואין פוצה. רוב העם דוחה את הקיצוניות הזו ומלוכד בהבנה העמוקה שאסור לנו להרפות ממאמץ המלחמה, שאנו חייבים לנצח, שעלינו להתאחד ולזכור שהאויב נמצא בחוץ בפנים ורוב העם צודק. אנו חייבים להילחם יחד על קיומנו נגד אויבנו. יחד נילחם ויחד ננצח".

נתניהו - מליאת הכנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button