מבזקיםפוליטי / מדיני

תנועת המילואימניקים נגד חוק הפטור: חייבים עוד כתפיים מתחת לאלונקה

תנועת "המילואימניקים" שמורכבת ממאות מפקדים וחיילים במילואים ערכה אתמול בערב (שני) כנס חירום למען שירות לכולם והמאבק בחוק הפטור, בשלוותה ת"א. זה הכנס השני של תנועת "המילואימניקים" בהובלת השר לשעבר יועז הנדל. חברי התנועה, שמאות מהם נכחו בכנס החירום, מתכננים לצאת למאבק כדי למנוע את חקיקת פטור גורף מגיוס ולהביא לשירות של אוכלוסיות שונות. בכנס הציגו השותפים והמובילים את תוכנית הפעולה למאבק בחוק הגיוס ורתימת מתגייסים.

בכנס נשאו דברים בין היתר: השר לשעבר יועז הנדל, מג״ד במילואים. יואב אדומי, סמג"ד במילואים, הייטק. ניר אש, רס"ן במילואים, רופא. עמליה קינן, ראש צח"י יונתן, מנהלת פרויקטים בתעשייה. סא"ל במיל' והשר לשעבר יועז הנדל: "זו גאווה וזכות לשרת ולהגן על המולדת. יש פה אינספור ישראלים שישרתו יותר מ-200 ימים השנה. ההשפעה על חייהם דרמטית. צריך להביא עוד כתפיים מתחת לאלונקה. חייבים להביא. וכשהממשלה לא מצליחה להוביל מהלך שיביא לעוד חיילים מתחת לאלונקה – כמו בשביעי באוקטובר כשנעלמו, כך עכשיו – אנחנו צריכים להוביל. המילואימניקים".

הנדל התייחס בדבריו גם לאחיו החרדים ואמר: "אין לי טענה כלפיכם. בעיני אתם כתינוק שנישבה. אתם לא אשמים, אשמה מדינת ישראל שהתעלמה מזה כל כך הרבה שנים. אנחנו לא נגדכם. אם הם לא מבינים את הזכות הגדולה להגן על המולדת, לעשות למען קידוש השם. זה מכיוון שהם לא למדו תורה מספיק ולא הבינו עד הסוף שכל ישראל ערבים זה לזה בעיקר בשמירה על המולדת. שאפשר לשלב בין תורה ללחימה כמו הדתיים הלאומיים. אולי הם לא מבינים עד כמה גדול קידוש השם. מתינוקות שנשבו אני לא מצפה לדבר. מי שאני פונה אליו זו הנהגה הישראלית שבחרה במודע לטפח את הניתוק וחוסר הידיעה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הרב תמיר גרנות, ראש ישיבת הסדר, אביו של סרן אמתי צבי גרנות ז״ל השתתף באירוע ואמר: ״יש אחריות עצומה לקהל המילואמינקים וגם כח עצום, למדתם להפוך משבר לעוצמה ולפתרון. גילינו דרככם שיש לנו שורש, של ביחד, וצריך להביא את הביחד לתל אביב ולגוש דן ולכל הארץ. אבל כח היחד לא יכול להיות רימון עשן שמסתיר אי שותפות. אחדות עלולה להיות מילת קש. אבל היא חייבת להיות מגובה באחריות ושותפות. אי אפשר לשנות אידיאולוגיה בכעס, רק בכבוד ואהבה. האמירה צריכה להיות חדה כל אחד מתגייס. אחר כך נדבר, איך באיזה גיל ובאיזה צורה. ויהיו ויתורים. מצד כולם״.

צילום:יוסף מזרחי
יועז הנדל
צילום:יוסף מזרחי

Back to top button