מבזקיםפוליטי / מדיני

החלטת בג"ץ על חוק הגיוס – לקט תגובות חברי כנסת

בית המשפט העליון פסק לפני זמן קצר (שלישי) בפה אחד על חובת גיוס תלמידי הישיבות. חברי כנסת רבים מהאופוזיציה והקואליציה הגיבו לההחלטה ההיסטורית.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן: ״יש שופטים בירושלים״ לאחר שנים של מריחות ושל ניסיונות להגיע לפשרות ולהבנות, בית המשפט העליון קיבל החלטה שעושה צדק עם הציבור שנושא בנטל. בשנה בה איבדנו חטיבה שלמה של חיילים שנפלו במערכה או נפצעו קשה, בשנה בה מילואימניקים שירתו מעל 200 יום, אין הוכחה מוצדקת יותר לכך שצה״ל צריך עוד כוח אדם, עוד אנשים שיכנסו תחת האלונקה. אני מברך את בית המשפט העליון על החלטה זו, היא מהווה צעד משמעותי בדרך לשינוי היסטורי.״

חברת הכנסת נעמה לזימי: ״זו היא עת הכרעות לחברה הישראלית. אני מברכת על פסיקת בג״ץ ההיסטורית, שקובעת פה אחד ובאופן חד משמעי כי לא ניתן להשלים עם הפרת החוק המתמשכת מצד המדינה שאינה מגייסת חרדים, בעודה משלמת להם כדי להמשיך ללמוד. כולנו מבינים שאחרי ה-7 באוקטובר צרכי הביטחון של מדינת ישראל מחייבים שינוי פרדיגמה מוחלט בסוגיות עומק בחברה הישראלית, כולל סוגיית השירות הצבאי, ולא יתכן שנטל השירות יוכבד עוד ועוד על כתפי הציבור המשרת והעובד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד כתבה: "שוויון בנטל הוא הצעד הראשון אל עבר איחוי הקרעים בחברה הישראלית. שלילת ההטבות הכלכליות לישיבות ולאלו שאינם מתגייסים בניגוד לחוק היא צעד מתבקש וחשוב. כפי שאנחנו רואים בחודשים האחרונים, חלקים גדולים בציבור החרדי התעוררו והבינו את גודל השעה ואת החובה לסייע למדינת ישראל בעת מלחמה, וזה הזמן שגם ממשלת ישראל תבין זאת.״

חבר הכנסת חמד עמאר:‏ "בית המשפט העליון היום הביא את הצעד הראשון בדרך לשינוי, ההחלטה הזאת מקדמת את השוויון בנטל. המצב הקיים במדינת ישראל מחייב שכולם יתגייסו, אחרי ה- 7/10 צה״ל צריך את כולם. כולנו כישראלים במלחמה על הבית ועל הקיום."

יו״ר הימין הממלכתי, חבר הכנסת גדעון סער: "שמרנים וליברלים: יש שופטים בירושלים." חברת הכנסת דבי ביטון: "בית המשפט הגבוה לצדק עשה היום צדק. כולם משרתים ומגנים יחד על המדינה. זה הדבר היהודי לעשות."

חבר הכנסת משה סולומון: "האשמים בראש ובראשונה בהחלטת בג"צ היום הם ממשלות ישראל לדורותיהן. הימנעות מהחלטה היא לא פתרון! היה על מדינת ישראל ליצור מתווה שילוב ראוי כבר לפני שנים. אך גם בג"צ לא מסייע לקידום מתווה, אלא מחזיר אותנו לשיח של כוח והתנגדות.הדבר הדחוף ביותר הוא שצה"ל יערך ויתאים עצמו לגיוס של אלפי חרדים, והפרסום לפיו ראש מערך הכשרות בצה"ל יהיה בדרגה נמוכה יותר לא מראה שצה"ל רוצה או מסוגל להתקדם בכיוון. אני אמשיך לפעול לשילוב מלא של כל חלקי האוכלוסיה, אבל בשיח ולא בכוח."

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז: "שופטי בג"ץ ממשיכים בדרכו של אהרן ברק, ולפיה ’מלוא כל הארץ משפט’, ופולשים לתחומים ציבוריים ששייכים באופן מובהק לנבחרי הציבור מהרשות המחוקקת והרשות המבצעת. זהו עוד צעד שפוגע בשיטת המשטר הדמוקרטית של מדינת ישראל, והפעם זו החלשה של המדינה והחברה בזמן מלחמה. הגיע הזמן לשים סוף לדיקטטורה של בג"ץ."

מליאת הכנסת
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button