מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד: "אני והצוות שלי מוכנים. ברגע שהממשלה תוחלף, זה יקרה"

היום (שלישי) נפתח יומו השני של כנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן אשר הוקדש לדיונים בנושא העוצמה האסטרטגית של מדינת ישראל – צבאית, מדינית וחוסן לאומי.

ראש האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד תקף ואמר במהלך הכנס: " אני אומר מפה לממשלה, אנחנו נבדוק ונוודא שאתם לא מנסים להעביר את הכסף הזה מתחת לשולחן ובתרגילים תקציביים. אני אומר לגורמי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הבטחון, אל תמצאו את עצמכם על ספסל הנאשמים בגלל לחצים פוליטיים. אל תעברו על החוק. משלמי המיסים לא ימשיכו לממן מפעל המונים של עשרות אלפי משתמטים. יואב גלנט, יולי אדלשטיין, ניר ברקת, אבי דיכטר, בועז ביסמוט, בצלאל סמוטריץ' – החל מהבוקר גיוס החרדים הוא החוק. אם לא תקיימו את החוק, זו בגידה בלוחמי צה"ל, בגידה במשרתי המילואים. הצעירים החרדים צריכים להתגייס לצה"ל".

לפיד התייחס ל הסכם נורמליזציה עם סעודיה ואמר כי "העסקה הזו, למי שמכיר את פרטיה, היא לא המשך ישיר של הסכמי אברהם, או פורום הנגב. היא אירוע הרבה יותר רחב. היא מחזירה את ההגמוניה האמריקאית למזרח התיכון, על חשבון הסינים והרוסים. היא יוצרת קואליציה בטחונית-כלכלית מאזרביג'אן עד מצרים, שישראל היא הציר המרכזי שלה. מה שלא פחות חשוב, העסקה הזו נוגעת בכל אחת משבע הבעיות שציינתי. נקודת המוצא שלה היא הסדר בעזה, שכולל תמונה של היום שאחרי. הקואליציה החדשה, כולל הסעודים, האמירתים, המצרים וענף מוגדר של הרשות הפלשתינית, תיקח עליה את ניהול עזה, ויחד עם ישראל לא תאפשר את חזרת החמאס".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפיד הבהיר כי "אם תהיה פה ממשלה שפויה, לא קיצונית, לא משיחית, שמה שחשוב לה זה בטחון ישראל ועוצמתה המדינית, אנחנו – אני, הצוות שלי – מוכנים, מאורגנים, שולטים בפרטים, יודעים תוך פרק זמן קצר יחסית להגיע להסכם נורמליזציה עם סעודיה. אנחנו יודעים להגיע להסכם שיקפיץ קדימה את בטחון ישראל, את מעמדה ועוצמתה המדינית, ואת כלכלת ישראל. הסכם שיעשה שינוי חיובי בכל שבע הבעיות האסטרטגיות שמעיקות היום על מדינת ישראל ועל כל אחד מאתנו. ברגע שהממשלה תוחלף, זה יקרה."

המכון למדיניות למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן עורך מדי שנה את כנס הרצליה, בהובלת אלוף (מיל.) עמוס גלעד. כנס הרצליה ה-21 יחול השנה באחת מהתקופות המורכבות והגורליות בתולדות המדינה.

דיוני הכנס, במסגרתם ישתתפו דוברים ודוברות מישראל ומהעולם ממערכות הממשל והביטחון, הכלכלה, האקדמיה והדיפלומטיה, יתבססו על ראייה אינטגרטיבית ומקיפה, תוך בחינת תהליכים ארוכי טווח והשפעתם ההדדית של המרכיבים השונים בתמונה האסטרטגית הכוללת.

ראש האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד
צילום: רונן טופלברג

7 תגובות

  1. בחלומות שלך גם לא מפזר מיליונרים ולאאא מצליח חי בחלום שלו 🤣

Back to top button