חדשות הארץמבזקים

בן גביר: משילות וריבונות, זה מה שאנחנו עושים בבתי הסוהר

היום (שלישי) נערך טקס הסרת הלוט מעל שמו החדש של בית המעצר 'אוהלי עוז' (שמו הקודם: אוהלי קידר). הטקס נערך במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי, ממ"ז דרום גונדר חזי מרקוביץ, מ"מ מקום מפקד בימ"ר אוהלי עוז סג"ד ז'אק חרמון, פיקוד מחוז דרום, קצינים, לוחמי כליאה וסגל. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בטקס: "משילות וריבונות, זה מה שאנחנו עושים בבתי הסוהר. אני חושב שכולכם מרגישים את השינוי הכל כך גדול. הוספנו משכורות, תקנים, פותחים עוד אגפים, יחידות וחטיבות ועושים שינויים אדירים בבתי הסוהר שזה לתת לכם את הגב לעשות את הדברים, לתת לכם את הגב לעמוד מול משפחות הפשע, לתת לכם את הגב מול אותם מחבלים ארורים. כמו השם החדש של בית הסוהר הזה, עם ישראל צריך עוז. עוז של שלום. ״ה׳ עוז לעמו יתן, ה׳ יברך את עמו בשלום״

נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי אמר: "שמו של מתקן מעצר אינו צריך להיות רק בבואה של סביבתו החיצונית. ראוי לו למתקן ששמו יגדיר דווקא את תוכו פנימה. את אנשיו ואת סגולותיהם, ואת חשיבותו, כוחו ועוצמתו של המתקן העולה וגובה בין החולות. על כן הגיעה העת, ובשורה ומסר בצידה: כי לוחמות ולוחמי הכליאה של בית המעצר אוהלי עוז – הניחנים בתפקידם בעוז רוח, במסירות נפש, במקצועיות ואמונה לא רק ידעו זאת אלא גם ירימו ראש ויראו זאת, בבואם ובצאתם, מתנוסס בגאון בחזית בית המעצר. כי עוז לנו. מכובדיי, אנו מצויים בתקופה מורכבת. לא רק בשבייס הנושא בעולה של חזית ייחודית מול אסירים ביטחוניים ופליליים במצב חירום כליאתי חסר תקדים. אלא במלחמה רבת אתגרים הנושאת עמה מראות, תחושות ובשורות קשות וכואבות. אך לאורך ההיסטוריה של עמנו, ידענו דווקא ברגעים הקשים להתעלות לגודל השעה. כבעבר – גם הפעם. שירות בתי הסוהר, כארגון ביטחוני, יודע לעמוד במשימותיו מול ארגוני פשיעה ומול ארכי מחבלים, אנחנו נעמוד איתן. לא עוד מדיניות שנקראה "הכלה"י בעוד שהייתה למעשה כניעה. לא ברפיון הרוח אלא בעוז הרוח. בתבונה, בכוח, ובעיקר בעוז, נדאג לשלומו וביטחונו של הציבור מחוץ ובתוך החומות. בעזרת השם נעשה ונצליח."

מפקד מחוז דרום גונדר חזי מרקוביץ: "בשבעה באוקטובר נכפתה על מדינת ישראל מלחמה מהקשות שידעה הארץ הזו, אולי הקשה ביותר מאז הקמתה. מלחמה זו היכתה בראשיתה באזור הדרום בכלל וביישובי העוטף בפרט. מחד נפגעים רבים, חטופים וטרגדיות ומאידך אין ספור גילויי עוז וגבורה ואף ניסים גלויים של אזרחים ואנשי כוחות הביטחון בהם גם אנשי שירות בתי הסוהר אשר תוך זמן קצר נרתמו כתף אל כתף לצאת ולהגן על מדינתנו, יישובינו ואזרחינו תוך גילויי אומץ והקרבה מדהימים. אנו נמצאים בתקופה מרובת אתגרים ביטחוניים, אתגריו של המחוז הדרומי והמשימות הנגזרות ממנו רק הולכים וגדלים, כשירותו המבצעית והערכית של המחוז חיוניים היום יותר מתמיד כעוגן של יציבות ומתן ביטחון למדינת ישראל ותושביה. בימים בהם אנו עדים לשיח בחברה בסוגית משילות שלטון החוק ובעיקר באזור הדרום, מעל במה זו אומר בנחרצות – בתי הסוהר של הדרום היו וימשיכו להיות איים של משילות גם כשהים סוער.
מכובדי, נפלה בחלקי זכות גדולה ואם יורשה לי גם לזכותם של השר לביטחון לאומי ונציב בתי הסוהר שבמשמרת שלנו מוענק שם חדש לבית המעצר המרכזי במחוז הדרומי. ועל כך תודתי הגדולה לכם על הזדמנות נדירה להשאיר חותם בארגון ולמען הדורות הבאים. השילוב בין הישן לחדש, בין ארעיותו וחולשתו לכאורה של האוהל בשילוב העוז והגבורה הינם סמל לחוזקו ואיתנותו של העם הזה. בדומה לבית המעצר שלכאורה הינו מבנה ארעי וזמני לאלו אשר פגעו בביטחון המדינה ובחברה ומנגד המפגש עם עוז רוחו ואיתנותו של סגל הבימ"ר והמחוז הדרומי בפרט אשר בחרו בשליחותם להתמודד עם האוכלוסיות המורכבות והקשות ביותר במדינת ישראל. אסיים בתקווה ובתפילה לקב"ה שנזכה לראות את החטופים והשבויים חזרה לאדמת ישראל, שחייליינו ואנשי כוחות הביטחון ילכו ויחזרו בשלום במהרה ושנסיים את המערכה הזו בניצחון, כשידינו על העליונה. נשמור ונקדש את זכר הנופלים על הגנת הבית הזה ונאחל החלמה מהירה לפצועים בגוף ובנפש."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בית המעצר 'אוהלי עוז'
צילום דוברות שירות בתי הסוהר
בית המעצר 'אוהלי עוז'
צילום דוברות שירות בתי הסוהר
בית המעצר 'אוהלי עוז'
צילום דוברות שירות בתי הסוהר
בית המעצר 'אוהלי עוז'
צילום דוברות שירות בתי הסוהר

תגובה אחת

  1. כן משילות כאשר עברין שלא עשה צבא כמו בן גביר ממונה לשר לביטחון פנים בושה

Back to top button