חדשות הארץמבזקים

מכתב בהול לרה"מ נתניהו: "סכנה מרחפת מעל ראשי כחצי מיליון תושבים"

ראשי רשויות בשרון פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האנרגיה אלי כהן בדרישה לעצור באופן מיידי את הקמת תחנת הכוח במחלף קסם הסמוך לראש העין. לטענתם הסכנה מרחפת מעל ראשי כחצי מיליון תושבים ברדיוס של 10 ק"מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: איתי בית און / לע״מ

במכתב ציינו ראשי הרשויות כי "התחנה נולדה בחטא תכנוני חמור ובניגוד מוחלט לדעתם של משרדי הממשלה השונים בהם: המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ולפרקים גם משרד האנרגיה, עלולה להטיל אסון על תושבינו המונים למעלה מחצי מיליון אזרחים המתגוררים ברדיוס הזיהום הישיר מהתחנה. התחנה מתוכננת להפוך אותנו ל "חצר האחורית" של העיר תל-אביב, במטרה לספק לתושביה את צרכי האנרגיה ולשרת את עסקאות הנדל"ן שלה, עם סגירתה של תחנת רידינג, וזאת תוך סיכון בריאותם של שכונות מגורים בנות עשרות אלפי תושבים, 700 מטרים בלבד משטח התחנה."

עוד אמרו ראשי הרשויות כי "מעבר לכך, התחנה מהווה סכנה לתושבי ישראל כולם שכן התחנה מתוכננת לקום מעל אקוויפר המים הגדול של מדינת ישראל לשעת חירום, ירקון-תנינים – עליו מתוכננים לקום מכלי ענק לאצירת סולר ובהם יאחסנו 18,000,000 ליטר סולר, לצד מערך צינורות הובלה של דלק, אשר דליפה "קטנהי" מהם, עתידה להשמיד את מאגר המים הלאומי כולו, וכל זאת במרחק מטרים בודדים מצירי התנועה המרכזיים (כביש 6, כביש 5 וכביש 444) ובמרחק טיל או רחפן נפץ אחד, מאפשרות לאסון ביטחוני וסביבתי אדיר ממדים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"נזכיר את המחלוקת הגדולה באשר לצרכי משק החשמל, וטענתם של גורמים רבים בממשלה כי לא קיים מחסור משמעותי, בניגוד למוצג מטעמים מסחריים בתקשורת, וכי את הפער, אם קיים, ניתן להשלים באמצעות אנרגיות מתחדשות ומתקני אגירה, כפי שהתחייבה מדינת ישראל בהסכמיה הבינ"ל." הסבירו וכתבו לסיום כי "הקמת התחנה תרשם בספר דברי הימים של מדינת ישראל כמחדל ובהעדפת בעלי ההון, אל מול חלופות טובות אחרות. אנו פונים אליך כמוצא אחרון – אל תיתן את ידך לאסון הזה!".

על המכתב כאמור חתמו 10 ראשי רשויות ובהם: רמי גרינברג – ראש עיריית פתח תקווה, רז שגיא – ראש עיריית ראש העין, הייתם טאהא – ראש עיריית כפר קאסם, אבי רואה – ראש מועצת שער שומרון, הרב יהודה בוטבול – ראש עיריית אלעד, אסף מינצר – ראש מועצה מקומית אלקנה, אושרת גני גונן – ראש מוא"ז דרום השרון, אור פירון-זומר – ראשת מועצה מקומית אורנית, עמאד עאסי – ראש מועצת כפר ברא ודרויש ראבי – ראש מועצה מקומית ג'לג'וליה.

ראשי הרשויות בשרון - תחנת כוח קסם
צילום: רונן מני
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button