בריאותמבזקים

לראשונה: שימוש בבלון חדשני ביחידת הצנתורים של המרכז הרפואי לגליל

ביחידת הצנתורים שבמרכז הרפואי לגליל בנהריה, בוצעה לראשונה בישראל פעולה מורכבת, בטכנולוגיה משופרת של גלי אולטרסאונד עם גלי הדף מוגברים, במטרה לרסק רובד סידני המצטבר בעורקים הכליליים, שמפריע לזרימת הדם. הפעולה בוצעה בגבר בן 67, שהגיע עם תעוקת חזה בלתי יציבה (שהלכה והתגברה), וסבל מהיצרויות קשות ומסוידות בעורקים הכליליים. בפעולה נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת של בלון המשדר גלי אולטרסאונד עם גלי הדף משופרים, לעומת מה שהיה נהוג בעבר. מנהל היחידה החדש, ד"ר היית'אם שולי, הוא הרופא הראשון במדינה, שניתנה לו ההזדמנות לעשות שימוש בבלון, הנקרא C2PLUS – גרסה משודרגת של טכנולוגיית אולטרסאונד מיניאטורית, המייצרת גלי הדף בקצב של 120 פולסים בשנייה (בניגוד ל-80 פולסים בשנייה, בדור קודם של הטכנולוגיה החדשנית). גלי ההדף מבקעים את הרובד הסידני שמצטבר בעורקים הכליליים.

הטכנולוגיה החדשנית פותחה ע"י החברה האמריקאית Shockwave, וקיבלה את אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי) ואישורים אירופאים. בחברה אומרים, כי דור 2 המשופר של הטכנולוגיה, עם 120 פולסים בשנייה, נוח יותר לשימוש ע"י המצנתרים, וכי הוכח במחקרים שאחוז הסיבוכים נמוך מבעבר בצורה ניכרת. המטופל שוחרר לביתו תוך יומיים, במצב טוב. ד"ר שולי מסביר: "תוספת 40 פולסים בשנייה מאפשרת פירוק טוב יותר של הרובד הסידני וטיפול משופר בעורקים עם היצרות ארוכה ומסוידת, או בעורקים בהם יש יותר מקטע מסויד אחד, כפי שהתגלה בעורק הכלילי של המטופל".

ד"ר שולי, בן 44 מהכפר כאבול, בוגר לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, שימש בתפקידו הקודם מנהל יחידת הצנתורים במרכז הרפואי בני ציון. בשנותיו כמצנתר, ביצע מגוון רחב של פעולות, ובהן: צנתורים מורכבים בעורקים הכליליים, כולל פתיחת עורקים מסוידים, וטיפול במחלות מבניות של הלב (לרבות בעיות במסתמי הלב), תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, שחלקן בוצעו לראשונה בישראל. ד"ר שולי: "החזון שלי הוא לפתח את שירותי היחידה עבור תושבי הגליל, כולל טיפול במקרים מורכבים, כמו עורקים המסוידים בצורה קשה וטיפול במחלות מבניות ומסתמיות שטרם בוצעו במרכז הרפואי". מנהל המערך הקרדיולוגי, פרופ' שאול עטר: "הצטרפותו של ד"ר שולי לצוות המערך משדרגת משמעותית ומרחיבה מאוד את מגוון השירותים והטיפולים המוצעים לתושבי הגליל. כעת ניתן יהיה, בחלק רב מהמקרים שיטופלו אצלנו, לפתור ולתקן באופן מלא ליקויים קשים, הן במערכת כלי הדם של הלב, והן במבנה ובתפקוד הלב והמסתמים שבו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ד"ר היית'אם שולי - המרכז הרפואי לגליל
צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל
צנתורים - שימוש בבלון חדשני
צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל

Back to top button