מבזקיםפוליטי / מדיני

אבי מעוז: ארה"ב לא אמורה להתערב בעניינים של ישראל

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז וראש מועצת שומרון יוסי דגן השתתפו באירוע ציון 50 שנה לעליה הראשונה של גוש אמונים לשומרון. עליה הידועה בשם העליה לאלון מורה – שהביאה לפשרת קדום ובסופו של דבר להקמת כל ההתיישבות היהודית ברחבי יהודה ושומרון. ראשוני גוש אמונים יחד עם השרים ואישי ציבור חתמו על אמנה המתחייבת לפעול להבאת מיליון יהודים לשומרון.

במהלך האירוע התייחס מעוז ליחסי ישראל – ארצות הברית: "שורו, הביטו וראו. מה גדול היום הזה. באותה עלייה ראשונה לשומרון, ושמענו את שני המייסדים, הרב מנחם ובני, שמענו אותם, איך כל מילה שניה ר' צבי יהודה, הרב צבי יהודה, אז אני בחרתי לצטט פה את מו"ר הרב צבי יהודה. באותה עלייה ראשונה לשומרון אמר רבנו זצ"ל: "מתוך קטנות אין מנהיגים מדינה. מדינה מנהיגים מתוך גדלות, מתוך גדלות פוליטית, גדלות רוחנית וגדלות נבואית – שכל אלה הם אצלנו יחד. מתוך ובכוח הגדלות שלנו, של נצח ישראל, אנחנו נבנה וניטע ונחיה את ארץ אבותינו בכל המובנים, במובן הרוחני, בקודש ובחול. רק מתוך עוז לאלוקים, גבורה פנימית ורוח ד' המופיע בתוכנו".

עוד אמר: "כמה שונים וכמה דומים הימים ההם לימינו אלה.מחד, השומרון ובנימין, גוש עציון והרי חברון, התמלאו במאות אלפי בנים ששבו אל ארצם, אל חיק אמם, אל חיק אמם שהתעוררה ופרחה לקראתם. ומאידך, המאבק אל מול האויב הרצחני לא פסק ואף התעצם, ובמקביל אליו, גם הלחצים של אומות העולם על עם ישראל לסגת ולהפקיר את חבלי נחלת אבותינו לא פסקו ואף התעצמו. כאשר בשלהי שנת תשל"ה הממשל האמריקאי התנה את הסיוע הבטחוני בהסכמים ובנסיגה מחבלי ארץ בסיני, כתב רבנו הרב צבי יהודה, שמדינת ישראל הינה מדינה עצמאית וכפי שלא נעלה בדעתנו להתערב בעניינים פנימיים או צבאיים של מדינות אחרות, כך גם הן, כולל אמריקה, לא אמורות להתערב בעניינינו הפנימיים או הצבאיים. מה שהיה נכון אז, נכון ביתר שאת היום."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא סיכם: "לסיום ברצוני לברך אתכם בלשונו הקדושה של רבנו הרב צבי יהודה לרגל חגיגות שנה, הוא אמר את זה אז, להתיישבות גרעין אלון מורה במחנה קדום, ואני מצטט:
"הבוחר בכם באהבה יריק יוסיף שפעות ברכותיו עליכם כולכם ועל כל מעשיכם ופועליכם, בהופעת קידוש שמו הגדול … כן תרבו, תגדילו, תאדירו, תצליחו, בעזרת השם". חיזקו ואימצו"

אבי מעוז
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button