מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה לאיכות השלטון: מתנגדים למינויו של אבשלום פלד למפכ"ל

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) לוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים בשירות המדינה בקריאה להתנגד למינויו של ניצב אבשלום פלד לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. בפנייה מפורטת ומנומקת אשר נכתבה על ידי עורכי הדין תומר נאור וסתיו לבנה להב, מציגה התנועה שורה ארוכה של טענות המעלות חשש כבד לפגיעה בטוהר המידות ובעצמאות המשטרה.

התנועה מדגישה כי מינויו של פלד מתרחש על רקע תיקון מס' 37 לפקודת המשטרה, אשר הרחיב באופן משמעותי את סמכויות השר לביטחון לאומי על חשבון עצמאות המשטרה והמפכ"ל. לטענת התנועה, מינויו של פלד, הנתפס כמקורבו של השר איתמר בן גביר, עלול להשלים את מהלך ההשתלטות על המשטרה והפיכתה לכלי שרת בידי השר.

בפנייה מובאות עדויות מקצינים בכירים במשטרה המביעים חשש כי פלד ישמש כ"בובה" של השר ויפעל על פי הוראותיו, תוך פגיעה בעצמאות המקצועית של המשטרה. התנועה מזכירה כי עצמאות המשטרה חיונית במיוחד בתקופה זו, כאשר מתנהלות חקירות נגד שרים מכהנים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, התנועה מתייחסת לטענות חמורות הנוגעות לטוהר המידות של המועמד עצמו. לפי הפרסומים, פלד נחקר בעבר במח"ש בחשד שביצע עבירות מתחום טוהר המידות, להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה. המלצת מח"ש הייתה להעמיד את פלד לדין משמעתי ולא לקדמו לדרגת ניצב. אולם כעת, מבקש השר בן גביר למנות את פלד לדרגה הבכירה ביותר במשטרה ולשמש כרב-ניצב וכמי שעומד בראש משטרת ישראל.

כן התייחסה התנועה לחשדות כלפי פלד, לפיו קיים עבירות מתחום התכנון והבנייה, וציינה כי חשדות דומים בעבר הובילו לביטול המינוי של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, זאת בשל הקשיים המשפטיים והערכיים המשמעותיים העולים ממינוי של מועמד במצב האמור. עוד מציינת התנועה כי פלד הוצג על ידי המשטרה ועל ידי השר בן גביר כבוגר לימודי קרימינולוגיה באוניברסיטת וירג'יניה שבארה"ב, אף שבפועל הוא כלל אינו בוגר התוכנית. התנועה הדגישה כי מינוי של מועמד עם עבר בעייתי כזה לתפקיד הבכיר ביותר במשטרה עלול לפגוע אנושות באמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

עו"ד תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון ועו"ד סתיו לבנה להב מהאגף המשפטי של התנועה לאיכות השלטון: "בכל תולדותיה של מדינת ישראל, לא היה הכרח גדול יותר להבטיח את עצמאותו המקצועית של המפכ"ל ואת אי-תלותו בממשלה ובשר לביטחון לאומי. מעל ניצב פלד מרחפת עננה עכורה של חשדות להתנהלות פסולה המנוגדת לטוהר המידות אשר לא יכולה להלום את התפקיד אליו הוא מבקש להתמנות. מינויו של ניצב פלד למפכ"ל צפוי לפגוע פגיעה אנושה בעצמאות המשטרה ובאמון הציבור במערכת אכיפת החוק. על הוועדה מוטלת האחריות הכבדה להגן על ערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק, ולעצור את המינוי הבעייתי."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
ניצב - אבשלום - פלד -
ארכיון. צילום: דוברות השר בן גביר

תגובה אחת

Back to top button