אינטרנטמבזקים

צפו: סרטון איום ישראלי לאזרחי לבנון – "הזהרנו אתכם, הזמן קצר מאוד"

על רקע המתיחות הגוברת בין ישראל לארגון הטרור חיזבאללה, הופץ הערב (חמישי) ברשתות החברתיות סרטון עם איום ישיר לעבר אזרחי לבנון. הסרטון, שאורכו כ-44 שניות, מציג תחילה את נמל התעופה רפיק אל חרירי שבביירות, בירת לבנון. על המסך מופיע כיתוב בעברית ובערבית השואל "מאמינים לחזבאללה?". בהמשך הסרטון נראה פיצוץ עז בנמל ביירות, פיצוץ שהתרחש לפני מספר שנים כתוצאה מאחסון לא ראוי של מאגר אמוניה. באירוע זה נהרגו מאות בני אדם ונפצעו אלפים, והאסון הותיר הרס רב בעיר. בסרטון מוצגות תמונות מהפיצוצים, הלוויות של ההרוגים באסון, והרס נרחב.

לאחר מכן מופיע כיתוב נוסף בעברית ובערבית: "חזבאללה מקרב אתכם לקבר", כשברקע נראה הרס רב של בניינים ומבנים. בין ההריסות נראה עמוד גבוה שעליו מתנוסס דגל לבנון. בסוף הסרטון מופיע כיתוב נוסף בעברית ובערבית: "כל ביירות בסכנה בגללם", ולאחר מכן הכיתוב "הזהרנו אתכם יא לבנונים" ו"הזמן קצר מאוד". המסר הברור של הסרטון הוא איום ישיר כלפי אזרחי לבנון, תוך הדגשה כי הסכנה הנשקפת למדינתם היא תוצאה ישירה של פעילות חיזבאללה.

לא ברור מי עומד מאחורי הפצת הסרטון ומי הפיק אותו, אך ברור כי מטרתו היא להזהיר ולהפחיד את הציבור הלבנוני מפני המלחמה הקרבה עם ישראל. הסרטון מציג תמונות קשות ומשתמש בזיכרונות כואבים של הלבנונים כמו האסון בנמל ביירות כדי להעביר את המסר בצורה חדה וברורה. הפצת הסרטון מגיעה בתקופה מתוחה מאוד, כאשר רף ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה נמצא בעלייה, והחשש מפני מלחמה כוללת באזור גובר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יש לציין כי רבים בעם הלבנונים מביעים את חששם ברשתות החברתיות ממלחמה עם ישראל ומטילים את האחריות על ארגון הטרור חיזבאללה בדרדור המצב. אך כפי הנראה למנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אזרחי לבנון פחות חשובים והוא ממשיך לשרת את אדוניו בטהרן. תוך כדי שהוא דבק בעמדתו שהתקיפות על ישראל מצד הארגון יפסקו רק ברגע שהמלחמה בעזה תסתיים. גורמים בישראל הבהירו כבר כי לא יענו לתכתיבים של ארגון טרור והאיומים בקרוב יהפכו למעשים אם לא ימצא פתרון מדיני בשבועות הקרובים.

בכתבה זו נעשה שימוש במדיה לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected] או בוואטסאפ

Back to top button