מבזקיםצבא וביטחון

בן גביר בטקס בשב"ס: את האסירים הנוחב'ות צריך להרוג, אחרי משפט

אתמול (חמישי) נערך טקס החלפת פיקוד מחוז מרכז במעמד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי, גונדר אביחי בן חמו, גונדר שלומי שגיא, משפחות, סגל הפיקוד הבכיר בשירות בתי הסוהר, לוחמי כליאה וקצינים. השר בן גביר אמר בטקס: בימים האחרונים שבה ומתחדדת חשיבותו של הארגון לביצור חוסנה הלאומי של מדינת ישראל. כמה חשוב סגל יקר, לראות את המידעים ולראות את הלך הרוח של אותם מחבלים, מה הם חשבו אז ומה הם מבינים היום על שב״ס. האסירים הביטחוניים, המחבלים הארורים, כולל הנוחב'ות בני העוולה, אותם מרצחים ואנסים שהשתתפו בטבח של השביעי באוקטובר, שאני סבור שבמסגרת עונש מוות למחבלים אנחנו צריכים להרוג אותם אחד אחד אחרי משפט, אבל עד אז הם בידיים הנאמנות שלכם. תפקידם של לוחמות ולוחמי הכליאה בהחזקתם של אותם בני בליעל – קשה, שוחק, דורש ערנות גדולה, מקצועיות ומסירות אין קץ."

נציב בתי הסוהר רב גונדר קובי יעקובי אמר: "מחוז מרכז זוכה במפקד חדש. ו'הנה מקרוב הוא בא'. משום שמשטרת ישראל ושב"ס ארגונים אחים הם. ויחד, כל אחד בתחומו, בתפקידו, בשליחותו, פועל להגנה ושמירה על שלום הציבור וביטחונו. מחוז מרכז נושא מאפיינים ייחודיים. המחוז הגדול, וכשמו כן הוא – המרכזי, מבין מחוזות שב"ס. אמנם נתבשרנו לפני ימים מספר, שכמות האסירים בדרום עלתה לראשונה על זו שבמרכז. אבל אתגריו של מחוז מרכז, ריבוי המתקנים והאוכלוסיות, הופך את המחוז החשוב הזה, כמיקומו במרכז המדינה, לעמוד השדרה הארגוני. וככזה, הוא מחייב פיקוד מחוז איתן, חזק, יוזם והתקפי, זקוף קומה. פיקוד שכולו אומר ומבצע "הלכה למעשה" משילות. משילות מול האסירים הפליליים, ומשילות מול האסירים הביטחוניים. משילות ללא פשרות. ללא מורא. כליאה הוא הייעוד הבסיסי של שירות בתי הסוהר, אך לצדו דרים, באותה השורה, גם ביטחון ואכיפה. שלומי שגיא היקר. במקורותינו נאמר – "שַׂגִּיא כֹחַ וּמִשְׁפָּט וְרֹב צְדָקָה לֹא יְעַנֶּה".
והנה, בפסוק אחד נדמה שטמונה כל תורת הפיקוד בשב"ס כולה. ובכך זכיתי אני לברכך במעמד הזה: כי חזק תהיה, אך שקול. כי תדע לאזן בין צדק לחמלה. הקדם, יחד עם לוחמות ולוחמי הכליאה של מחוז מרכז, נעשה לנשמע, ועשה, למען חוסנו של המחוז ולטובת השלטת הסדר והמשמעת במחוז היקר הזה. אביחי, תפקידך החדש מגלם ראש וראשונה את יישום דוח גלבוע על ידי הארגון. כיאה לארגון ביטחוני משמעותי, חוליה מרכזית בשרשרת הלחימה בפשיעה ובטרור, קם אגף מבצעים ייעודי וחזק. כך ראוי. כך צריך. עבודה קשה וחשובה לפניך. היום אתה נפרד ממחוז שהיה לך בשנים האחרונות לבית. זו הזדמנות להודות לך על עשייה משמעותית ולאחל לך בהצלחה בתפקידך החדש. אני מבקש להודות לשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר. הרוח והגיבוי שאתה מעניק לשב"ס בתקופה זו מורגשים בהחלט. לוחמות ולחימה הכליאה כולם, ובראשם אני, מודים לך. מכובדיי, פרק חדש מתחיל בדברי ימיו של מחוז מרכז. שתהא תחילת הדרך סימן להמשכה – ברגל בוטחת, עין חדה ורוח איתנה. שאו ברכה ובהצלחה."

גונדר אביחי בן חמו, ממ"ז מרכז אמר: העבודה במחוז מרכז, מספקת כל העת אתגרים ולמידה, התפתחות והתעצמות רצון להישגים ושאיפה למצויינות. כך אנחנו מחוז מרכז, מהיום, אתם. שלכם. המשיכו, בפיקודו של שלומי מעתה, באותה הרוח, העוצמה, המקצועיות והמקצוענות, לנקוט ביד נחושה, לטפח ולשמר סגל יקר, הכח המניע כבר אמרנו, לתחקר, להתפתח, להוביל, ללמוד. הלומד תוֹרָה עַל מִנֶת לְלַמֵד מַסְפִיקִין בְּיָדוֹ לִלְמוֹד וּלְלַמֵד וְהַלּוֹמֵד עַל מִנֶת לַעֲשׂוֹת מַסְפִיקין בידו ללמוד וללמד לשמור… תודות לקב'ה על כל הסיוע וההכוונה בימים טובים ובאלו שפחות. לשר לבטחון לאומי ולנציב בתי הסוהר על האמון במהלך התפקיד כמפקד המחוז ועל ההצבה כראש אגף המבצעים, מתוך חשיבות ומרכזיות התפקיד ויישום לקחי וועדת הבריחה מכלא גלבוע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גונדר שלומי שגיא, ממ"ז מרכז הנכנס אמר: נציב שב"ס, כניסתך לארגון הביאה עמה רוח ותפיסה אחרת, הורגש גם במשטרת ישראל כי כל הקלפים נטרפים מחדש – ערכי כליאה, ביטחון ואכיפה מקבלים משמעות, לוחמי הכליאה מקבלים גיבוי מלא, אשר בא לידי ביטוי כדוגמת "אגרוף אחד מכווץ" המכווץ לתוך עצמו את כלל האצבעות כמקשה אחת, מאוחדת שבאה לאכוף את הסדר והמשמעת במתקני הכליאה לצד גיבוי מפקדים, נחישות, תגובה מהירה עד השגת המטרה, דיווח וסגירת אירוע על כל המשתמע. ומחובתי כמפקד מחוז להמשיך בדרך זו. בנימה זו וברצוני להודות למפקד המחוז היוצא גונדר אביחי בן חמו ולאחל לו ולנו המשך עשייה ברוכה ומבצעית כאחד. אני סמוך ובטוח בתפקידך ר' אגף המבצעים. שדרך של עשייה משותפת לפנינו ומכאן שלוחה לך ברכת הצלחה."

החלפת פיקוד מחוז מרכז - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
החלפת פיקוד מחוז מרכז - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
החלפת פיקוד מחוז מרכז - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
החלפת פיקוד מחוז מרכז - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר
החלפת פיקוד מחוז מרכז - שב"ס
צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

Back to top button