חדשות הארץמבזקים

מרכז הטניס בירושלים חנך גן קהילתי לזכרו של רס"ן דוד שקורי ז"ל

היום, (שישי) התקיים אירוע הנצחה וחנוכת גינה טיפולית-קהילתית ביוזמת מרכז הטניס והחינוך ירושלים, משפחת שקורי, חנוך דאום, בתמיכתו של יו״ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן ובנוכחות משה ליאון, ראש העיר ירושלים. במסגרת אירוע ההנצחה התקיים משחק ראווה בין ידוענים לבכירי שחקני הטניס בישראל בניהם אנדי רם, יוני ארליך, חנוך דאום, ליאור סושרד, גורי אלפי, אלכס שטילוב ועוד. דפנה שקורי, אלמנתו של רס"ן דוד שקורי: "מהרגע שהכרתי את דוד ידעתי שטניס היה כל עולמו לפני שהתגייס. לכן ידעתי שארצה לעשות משהו משמעותי להנצחתו בעולמות הטניס, גינת הנצחה לזכרו זו רק ההתחלה". שקורי שהיה שחקן טניס מצטיין, קיבל כמתנת בר מצווה משחק טניס מיוחד עם כוכב הטניס הישראלי אנדי רם, שהיום שיחק לזכרו. בטקס ההנצחה דיברו לזכרו של דוד, ראש העיר ירושלים מר משה לאון, יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, אלמנתו של דוד שקורי ז"ל דפנה, חנוך דאום המתאמן דרך קבע במרכז הטניס והחינוך ירושלים, מנכ"ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל מר איל תעוז, שגריר מרכזי הטניס והחינוך בישראל אנדי רם ומנהל מרכז הטניס והחינוך ירושלים דני מזרחי.

דוד גדל במרכז הטניס בירושלים והחל לשחק כבר בגיל 6. שחקן מעולה וחרוץ שהיה מדורג בין הראשונים בארץ. גם בתקופות של פציעות, דוד לא ויתר ורצה תמיד להיות השחקן הכי טוב. כשהגיעה הדילמה המאפיינת את הספורטאים המצטיינים בארצנו: האם להמשיך בטניס או להתגייס לקרבי, לדוד היה ברור מה הייעוד שלו – ובחר בקרבי. למרות הבחירה בקרבי, אהבתו לטניס נותרה בעינה והוא ידע שהטניס תמיד יהיה חלק מחייו. גם במהלך שירותו הצבאי, הדורש והתובעני כקצין לוחם ומפקד, בכל הזדמנות שהייתה הוא הקדיש זמן לשחק טניס עם חבריו. כשבועיים לפני תחילת המלחמה דוד שיחק טניס בפעם האחרונה. הוא שיחק יום אחרי יום ונראה כמו דוד השחקן של פעם – עם התשוקה למשחק בעיניים, האמוציות והמלחמה על כל כדור. לאחר המשחק, אמר לחבריו שהוא רוצה לחזור לשחק טניס באופן קבוע ושיש לו חלום לאמן וללוות את בתו הקטנה והאהובה, יהלי, בטניס. דוד נהרג בשישה בפברואר מירי צלף, בעת שפיקד על כוח של הגדוד וכן על צוות יחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית, שסרקו את מנהרות הפיקוד של חמאס מתחת לבית הספר של אונר"א בעזה. הכוח של שקורי יחד עם כוח נוסף איתר את המנהרה האסטרטגית של החמאס ששימשה כמרכז מודיעין ומחשוב של החמאס עם שרתי מחשב עוצמתיים. במהלך המבצע נורה ונפגע דוד מירי צליפה. מרכז הטניס והחינוך ירושלים, בשיתוף חברת פייבר, עמותת ונטעת וחנוך דאום שביקש ליזום מהלך לזכרו של שקורי, יצאו יחד לדרך עם הפרויקט המיוחד והמרגש להקמת גינה טיפולית-קהילתית לזכרו של שקורי ז"ל. הגינה תהווה מקום מפגש וחיבור בין אנשים ותשמש פינת מרגוע והאטה מהפעילות הספורטיבית. השוהים בה יוכלו להתחבר לטבע, לאדם ולזיכרון ע"י שהייה ב"שינרין יוקו" – "מקלחת יער" ביפנית – כינוי למסורת עתיקה המיישמת טכניקה פשוטה: כניסה למקום ירוק, מלא צמחייה, בו מאטים את הקצב, פותחים את החושים ונותנים תשומת לב לכאן ועכשיו.

דפנה שקורי, אלמנתו של רס"ן דוד שקורי ז"ל אמרה: "מהרגע שהכרתי את דוד ידעתי שטניס היה כל עולמו לפני שהתגייס. לכן ידעתי שארצה לעשות משהו משמעותי להנצחתו בעולמות הטניס, גינת הנצחה לזכרו זו רק ההתחלה. דוד היה האבא והבעל הכי טוב שיש, תמיד חלם להפוך את יהלי הבת שלנו לשחקנית טניס שתגדל. חשוב לי להגיד תודה ענקית לעמותת ונטעת על הובלת כל תהליך ההקמה והליווי, לחברת פייבר שסייעו והובילו את כל הדבר הענק הזה וכמובן למרכז הטניס והחינוך ירושלים ודני מזרחי מנהל המרכז בירושלים היקר לליבי שאפשרו לנו להשאיר את חותמו של דוד במקום בו גדל". ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: ״כל מי שהכיר את דוד שקורי ז״ל, ידע כי אחד הביטויים שאפיינו אותו, ומלווים גם היום את דמותו האהובה, היה 'לעשות הכול בחיוך'. במעמד הזה, דוד בוודאי מביט עלינו מלמעלה – וּמחייך, כי אין דרך הנצחה הולמת יותר, המשקפת היטב גם את דוד, מאשר מרכז הטניס. דוד נולד וגדל למשפחה ירושלמית שורשית, ועירנו הייתה לחלק בלתי נפרד מאישיותו. היום, ירושלים מצדיעה לגבורתו, מוקירה את זכרו, ומעלה על נס את מסירות-נפשו. הגינה שאנו חונכים על שמו, במקום שהיה לו כמו בית נוסף, תהווה לו תזכורת חיה ומוחשית – וזיכרו יישאר תמיד עימנו.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן אמר: ״רס״ן דוד שקורי ז״ל, סגן מפקד גדוד 601 בחיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב ברצועת עזה בחודש פברואר האחרון. דוד היה מטובי בניה של מדינת ישראל, גדל והתחנך על אהבת העם והארץ, היה איש משפחה למופת, ומפקד נערץ שהיה אהוב על כל פקודיו ומפקדיו. כל מי שהכיר את דוד ידע שטניס היה חלק בלתי נפרד מחייו, כאשר זכה לשחק בתחרויות רבות ולהגיע למקומות הראשונים בארץ. גיבור ישראל. יהי זכרו ברוך.״ איל תעוז, מנכ"ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל: "בחודשים האחרונים למדתי על רס״ן דוד שקורי ז״ל אשר נפל בקרב ברצועת עזה בפברואר האחרון שהיה מטובי בנינו, איש משפחה מסור ושחקן טניס מצטיין. מרכזי הטניס והחינוך בישראל מרכינים ראש על נפילתו ונרגשים מבחירת המשפחה להנציח את דוד באמצעות הספורט שכל כך אהב. לצערי, מדינתנו למודת קרבות ואנו מנסים להנציח את הבוגרים והבוגרות שלנו בדרכים שונות ומגוונות, במרכזי הטניס והחינוך ברחבי הארץ, בהם הם התאמנו וצמחו. הבנים והבנות האלו הם הגאווה שלנו ושל כל עם ישראל".

אנדי רם, שגריר מרכזי הטניס והחינוך בישראל אמר: "בדיוק לפני 18 שנה בבר המצווה של דוד שיחקנו והתאמנו יחד וכבר אז היה לי ברור שמדובר בשחקן טניס נחוש ומצטיין. העובדה שמשפחתו בחרה להנציח את דרכו במרכז הטניס והחינוך ירושלים בו התאמן, מדגישה אף יותר את מחויבותו ואהבתו למשחק. היום, קהילת הטניס בישראל מרכינה ראש ואנו משחקים לזכרו ולהנצחתו של רס"ן דוד שקורי ז"ל שהיה מטובי בנינו, יהי זכרו ברוך". דני מזרחי, מנהל מרכז הטניס והחינוך ירושלים: "דוד היה שחקן תחרותי עם הרבה מאוד תשוקה לעולם הטניס. מאז שהגיע לראשונה למרכז הטניס והחינוך ירושלים, הוא הרגיש בבית והיה מבלה את מרבית זמנו במגרשים. כאשר נודע לנו על נפילתו בקרב, היה לנו ברור שאנחנו הולכים לעשות משהו מיוחד לזכרו. הרעיון של גינת הנצחה הגיע מהרצון לחבר בין כולם, שיהיה מקום של כיף ושל התנתקות בתוך המרכז." חנוך דאום מיוזמי אירוע ההנצחה: "דוד שקורי ז״ל יחסר למשפחתו, יחסר לחייליו ולחבריו וגם לנו, שפקדנו את מגרש הטניס וראינו אותו ואת אהבתו למשחק. לא נשכח את גבורתו של דוד ונשתדל להיות ראויים".

מרכז הטניס והחינוך ירושלים - רס"ן דוד שקורי ז"ל - אביגדור ליברמן
צילום: דרור סיטהכל
מרכז הטניס והחינוך ירושלים - רס"ן דוד שקורי ז"ל - אביגדור ליברמן
צילום: דרור סיטהכל
מרכז הטניס והחינוך ירושלים - רס"ן דוד שקורי ז"ל - אביגדור ליברמן
צילום: דרור סיטהכל
מרכז הטניס והחינוך ירושלים - רס"ן דוד שקורי ז"ל - אביגדור ליברמן
צילום: דרור סיטהכל

Back to top button